Inlägg från: LadyJane |Visa alla inlägg
  • LadyJane

Regeringen vill ta ett steg mot diktatur

Yterligare en tråd so m slåss hårt mot det som görs för att klara av panemin.

Ytterligare en som slåss med näbbar och klor för sin frihet att döda andra.

Ni är väldigt många nu.

• LadyJane
    Flash Gordon skrev 2021-10-28 12:21:24 följande:
    Deep state. Den där myndighetsvänstern som vänstern påstår inte finns.

Miljöpartist som på sociala medier uttryckt glädje över stoppad kalkbrytning är alltså den tjänsteman som driver att bilda naturreservat som ska hindra Cementa att kunna bryta kalk.

Rättssäkerheten är hög här ... eller inte.

www.svd.se/sma-tuvor-stjalper-stora-samhallsi...

"Cementas verksamhet hotas av att Länsstyrelsen på Gotland vill bilda nytt naturreservat. Förslaget är skrivet av en aktiv miljöpartist."
    Du visste alltså inte att varken politiker eller tjänstemän har inflytande över rättsväsendet?
    Annars hade du inte yrat om rättssäkerhet.

Ja, jag är inte förvånad. Personer som har uttryck som "myndighetsvänstern" har alltid minst en brunfärgad anstrykning på sina skjortor. Deras agenda är sedan urminnes tider att urholka rättsväsendet och demokratin även om de använder tvärt-om retorik.
  • LadyJane
    nattuw skrev 2021-11-30 08:05:48 följande:
    Vem utser domarna i högsta domstolen?
    Det är irrelevant. Det som har betydelse är hur de arbetar.
  • LadyJane
    Flash Gordon skrev 2021-11-30 07:10:47 följande:
    Det är lite gulligt på sätt och vis, ditt intresse för mig, men istället för att i tråd efter tråd försöka provocera fram reaktioner öppet på forumet genom att tillskriva mig en massa egenskaper och kalla mig en massa saker så får du gärna använda PM istället, om du vill. 
    Va?
    Ehhh?
    Du är medveten om att du befinner dig på ett diskussionsforum????

Jag är inte ett skit intresserad av dig utan dina tankar där är något som har paranoida inslag.

Varför i allsin dar skulle jag vara intresserad av någon som jag inte vet ett skit om?

Jösses amalia.
    Tur att det finns viss anonymitet för människor som visar paranoida inslag och känner sig förföljda för sällan något gott med sig.
  • LadyJane

Jag undrar hur många av antivaxxarna här som är flitiga i kampanjen för att JO-anmäla covidpassen.

Det roliga är att det är offentliga handlingar och en sådan anmälan alltid är personlig. Det lär inte dröja länge innan det sprids exakt vilka dessa anmälare är som varning för allmänheten vilka vi ska undvika.

Bara helt appropå i en av alla tusentals antivaxxtrådar.

• LadyJane
    nattuw skrev 2021-12-03 08:40:21 följande:
    Du menar att det inte lär dröja länge innan någon börjar hänga ut meningsmotståndare. Som på den gamla goda tiden när de som pekade på att det fanns vissa problem kopplade till fri invandring skulle skrämmas till tystnad.
    Jag vet ju att det redan pågår sådana diskussioner.
    Å andra sidan är det redan vad antivaxxers gör, bla  filmar personal som kontrollerar vaccinpassen. Rent krasst är det ju en terrorbalans där man tar reda på vilka som flitigast försöker montera ner demokratin.

Man har aldrig försökt tysta de som velat prata om problematik kring invandring. Däremot accepteras inte propaganda, desinformation och ren rasism. 
Svar på tråden Regeringen vill ta ett steg mot diktatur