Han vill inte ha barnet längre, kan jag behålla det?
Jag ville ha råd från lagkunniga.
Ni som hoppar på mig, hur skulle det ens gå till om jag ger henne barnet? Han vill ju inte, jag kan väl knappast bestämma att hon får barnet hur som helst? Planen var ju att han registreras som pappa och hon sen adopterar ?hans? barn, men vägrar han så går det ju inte.
Mamman är inte en oskyldig part i deras problem heller.
Jag har inte gjort något fel, men jag orkar inte mer svängar nu! Jag mår jättedåligt av det här och ångrar att jag ens gick med på det, jag har ingen egen önskan att behålla deras barn, men mina nerver tål inte mer skit. Behåller inte jag barnet hamnar det antagligen i systemet så vitt jag förstått och det vill jag inte.
Ni har väl skrivit någon form av kontrakt? Alla kliniker följer ju regler
men kan vara olika om ni gjort det i tex Georgien, Ukraina eller USA där många surrogat görs
.
Pappan kan inte dra sig ut för att han kommer ju att registreras som pappa.
Bor ni alla i Sverige måste du ju uppge vem som är pappa till barnet och han registreras, visst han behöver ju inte träffa barnet men han kommer ju att bli underhålls skyldig och han är pappa vare sig han vill eller ej precis som andra män vars fru/sambo/flickvän/ons blir gravida och behåller barnet.
Så det är för sent för honom att dra sig ur nu.
Vad trodde han?
Han blir pappa nu vare sig han vill eller ej.
Tyvärr kommer ju hans fru i kläm nu.
I de flesta fall när surrogat sker är det inte den kvinnans ägg i paret som anlitar surrogat då det ofta är så att hon inte kan får barn utan klinker tar ägg som donerats.
Nu vet man vems ägg det är så det finns inga riktiga lagliga riktlinjer för det.
Hur står det i ert kontrakt, har du tagit emot mer pengar än vad dina omkostnader är?
Ta kontakt med familjerätten så får du juridisk hjälp.