Anonym (Vidrigt) skrev 2020-04-05 09:05:53 följande:
Läs vad jag skrev innan din hemska människa.
Ett par som adopterar väljer ett barn att vara föräldrar åt, då detta barn har blivit övergivet och inte har några föräldrar (trotts att det finns en biologisk anknytning) men detta barn är övergivet. Tills ett adoptivpar adopterar detta barn och blir föräldrar (juridiskt) men även i hjärtat.
Det barn du bär på som inte är ditt även fast du har juridisk rätt HAR EN BIOLOGISK mamma som vill ha detta barn, som har betalat för allt runt omkring och som trodde kunde lite på dig tills du har valt att behålla någon annans barn som vill ha sitt barn. Det är så äckligt gjort av dig. Du lämnade ut din kropp av egen vilja till en kvinna som inte kan bära sitt egna barn och du väljer då att ta hennes barn bara för att juridiken är på din sida.
Fy fan!
Hur ska du förklara det för barnet sen? Att du tog dig rätten att ta ifrån barnet sin riktiga mamma?
När jag läser vad du skriver så tänker jag på en sådan kvinnna som kidnappar gravida kvinnor och tar deras barn och låter mammorna dö sen. Det vill säga sjuka individer.
Fy vad hemskt du uttrycker dig
Du förstår att ts inte har rätt att ge bort barnet hur som helst va?
Ts är i en situation där pappans fru skulle anhörigsadoptera barnet från ts. Så att pappan och hans fru blir juridiska föräldrar. För att det ska gå behöver båda föräldrarna gå med på adoptionen, även pappan. Pappan har ändrat sig och vägrar att ta hand om sitt bsrn och att gå med på en anhörigadoption.
Kvar står ts med ett barn som hon i juridisk mening ör förälder till. Hon har naturligtvis ingen rätt att ge bort barnet till någon annan och befinner sig precis som hon skriver i en situation där barnet riskerar att hamna i ett familjehem om hon inte tar hand om det.
Hon är ju i en fruktansvärt jobbisg situation och det är verkligen inte rätt tillfälle att uttrycka sig som du gör.
Har du några konkreta tips på vad hon kan göra?