Han vill inte ha barnet längre, kan jag behålla det?
Fast hallå, det är ju just precis på grund av såna här situationer som Sverige har den förståndiga ståndpunkten att inte medverka till surrogatmödraskap. Du menar på att ägget/dna:t är den centrala delen i ett mödraskap (i det här stadiet, dvs innan barnet är fött), medan jag tycker att graviditeten är en mycket starkare faktor. Och att det är tiofalt värre att ta ett barn från en mamma som burit och fött barnet, än att ta ett barn från en mamma som donerat sitt ägg. Även om båda fallen förstås innebär en enorm hjärtesorg.
Ts har ju för övrigt inte gjort någonting för att försätta sig i den här situationen, utan det har paret gjort på helt eget bevåg. Gissningsvis otrohet eller någon annan rejäl fnurra som gör att pappan inte längre tror på förhållandet. Bara spekulationer, men ts antyder ju att kvinnan inte är totalt oskyldig i alla fall. Och det var ju isf rejält klumpigt eftersom hon rimligtvis måste ha koll på juridiken kring detta, och förstå att en separation gör adoptionen i princip omöjlig.
Läs vad jag skrev innan din hemska människa.
Ett par som adopterar väljer ett barn att vara föräldrar åt, då detta barn har blivit övergivet och inte har några föräldrar (trotts att det finns en biologisk anknytning) men detta barn är övergivet. Tills ett adoptivpar adopterar detta barn och blir föräldrar (juridiskt) men även i hjärtat.
Det barn du bär på som inte är ditt även fast du har juridisk rätt HAR EN BIOLOGISK mamma som vill ha detta barn, som har betalat för allt runt omkring och som trodde kunde lite på dig tills du har valt att behålla någon annans barn som vill ha sitt barn. Det är så äckligt gjort av dig. Du lämnade ut din kropp av egen vilja till en kvinna som inte kan bära sitt egna barn och du väljer då att ta hennes barn bara för att juridiken är på din sida.
Fy fan!
Hur ska du förklara det för barnet sen? Att du tog dig rätten att ta ifrån barnet sin riktiga mamma?
När jag läser vad du skriver så tänker jag på en sådan kvinnna som kidnappar gravida kvinnor och tar deras barn och låter mammorna dö sen. Det vill säga sjuka individer.