Inlägg från: Anonym (Anonym 666) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym 666)
    Pierott skrev 2020-04-04 15:13:18 följande:
    Fast vill modern fortf ha barnet så ska hon självklart få barnet. Du ställde upp på detta för deras skull och då får du lägga dina personliga känslor åt sidan.
    Det är inte så lagen fungerar. Barnet är TS i första hand. Hon måste aktivt avsäga sig vårdnaden för att adoptera bort det. Det spelar ingen roll vad de andra vill.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Marie) skrev 2020-04-04 15:11:22 följande:

Om jag inte kan betala tillbaka då? Jag har ju genomgått massa först innan och sen gått igenom en tuff graviditet för deras skull, det är inte mitt fel att de kastat omkull allt.

Då får du försöka ta ett lån. Hur mycket pengar rör det sig om? Du kan också helt enkelt vägra betala tillbaka. Det är ju de som bryter kontraktet, inte du. Då får de väl gå till domstol om de vill. Pengarna du fått är till för att täcka omkostnaderna under graviditeten, främst, och det kan de inte förvänta sig få tillbaka.

Har du skriftligt bevis att de ångrat sig? Dags att börja samla ihop allt du har.

http://www.surrogat.nu/faq-2/

Hur kompenseras surrogatmamman ekonomiskt?

Det vanligaste är att hon får all vård och alla omkostnader betalda samt kompensation för inkomstbortfall. De flesta länder reglerar att surrogatmammor inte skall ?tjäna pengar? på sin verksamhet.

• Anonym (Anonym 666)
    Pierott skrev 2020-04-04 15:19:41 följande:
    Men vad lagen säger är ju inte vad deras överenskommelse var, det är den jag syftar på.
    Nu är det ju så att pappan inte vill längre så kontraktet gäller inte isf. Oavsett så är det upp till TS, hon kan när som helst dra sig ur, kontrakt eller inte.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Stina) skrev 2020-04-04 15:25:29 följande:
    Men är du ens läskunnig? :D

TS måste inte betala tillbaka ett öre. Det funkar inte så. Det är surrogatmamman som ska skyddas, inte bli utnyttjad. Du får allt läsa på lite. Iaf i de länkar du själv postar. XD
    Läste du vad jag skrev? Är du ens läskunnig?
Svar på tråden Han vill inte ha barnet längre, kan jag behålla det?