Psykopat hjälp
Nu har denna personen aldrig blivit utredd men jag misstänker att denna person är psykopat eller annan liknande störning. Han är iallafall sjuk på något sett.
Vi var tillsammans i 3 år och detta är 5 år sedan. Jag var ung och ville göra slut tidigare men vågade/kunde inte. För att inte dra upp hela historien, det skulle ta upp alldeles för lång tid, så har jag fortfarande honom efter mig. Jag tror jag alltid kommer ha det.
Grejen med honom är att han inte är särskilt smart, jag har uppfattat att psykopater ska vara det? Eller spela vara det. För att lura sin omgivning? Men han kan inte riktigt det, man ser igenom honom.
Efter flera år ska han fortfarande hämnas på mig, det sista jag gjorde var att för sista gången förklara för honom att nu kommer vi aldrig ha kontakt igen, du kommer aldrig nå mig igen och därefter tog jag bort/blockade honom överallt, ignorera ALLT.
Det är det man ska göra tror jag. Jag var väldigt rädd för honom men sedan jag träffade min man är jag inte längre rädd. Jag vet att han skulle bli livrädd om han träffade på min man, han är rädd för dom som är starkare än honom. Därför är jag osäker på om han är psykopat men oavsett är han sjuk i huvudet.
Du bör ta hjälp av vänner och familj. Även hjälp utifrån, professionell hjälp.