Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?

lazlo09 skrev 2020-04-02 13:26:23 följande:

Då är frågan vad som är otrohet.

Jag hade lämnat min tjej direkt om hon hade haft sex med eller kysst en annan man, eller om hon hade haft en pågående chatflirt med någon hon avsåg att träffa.

En kyss eller lite chat anser jag inte vara hela världen.
    Chatten skiter jag fullständigt i, har ingen aning om det kanske händer... vi har  noll koll på varandras datorer. Jag bryr mig inte, det är bara ettor och nollor.

En kyss, no big deal. Ett rejält hångel, tveksamt ... två rejäla hångel, adjöss.
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-02 18:18:10 följande:
    Nja, eller jo en chatt är kanske inte otrohet i sig men en kyss, hångel eller ren knullorgie börjar ju rätt ofta med en chatt så de där ettorna och nollorna betyder kanske lite mer än vad du tror, de kan tex säga "ska vi träffas?".

Jag skulle inte totalt skita i om min partner satt och sex eller kärleks chattade med någon annan snubbe för det skulle säga mig att hon är på god väg att göra mycket mer än så och det betyder att jag inte kan lita på henne redan där. Det beror kanske på vad de chattar om?
    En kyss är för mig inte otrohet, det är moraliskt fel men inte otrohet.
    Hångel? Inte vid ett enstaka tillfälle som sagt.
    Knullorgie? Behöver inte vara en orgie det räcker att ligga. Då är han rökt.

Jag är väldigt tolerant, har inga svartsjukeproblem och jag och min sambo har våra datorer och mobiler ifred från varandra.

Skulle han eller jag chatta så har den andra ingen aning om det, så kan man ha det när man inte lider av minsta lilla svartsjuka.
    Så, chattar han så chattar han  och jag vet inte vad det handlar om.
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-02 19:37:00 följande:
    Jag har ungefär samma gränser som du. Men det jag reagerade över är att du tycker chatt bara är ettor och nollor... jag ser heller inte chatt som otrohet, jag ser det snarare som början till en otrohet för det visar att din partner går bakom din rygg med en relation till en annan man, att hon går bakom din rygg innebär att hon är väl medveten om att den inte är ok...så redan där är hon i så fall på fel spår.

OBS! Med chatt menar jag såklart olämplig chatt, ren vänskap eller allmänt prat bryr jag mig inte heller om, hon kan umgås med och prata med vem hon vill så länge det enbart handlar om vänskap...
    Anonym (man) skrev 2020-04-02 19:41:24 följande:
    Fast det handlar inte om svartsjuka, det handlar om att vara medveten om verkligheten. Om din partner sitter och planerar att vara otrogen via en chatt så är det kanske bra om du får reda på det så man antingen kan få henne på bättre tankar eller i värsta fall säga bye bye... otrohet börjar ju ofta i små små steg som sen leder till något annat. De första trevande stegen kan kanske kännas oskyldiga... bara lite flirt och spänning.... men det är nog lätt att få mersmak.

Fast hur vet du vad hon gör vid datorn/i mobilen?
    Vi har varsin av varje, plus att jag har plattan, och vi har våra egna lösenord och kikar aldrig på vad den andra gör.
    Så hur skulle man isåfall veta?

Nej, jag kör på 100% tillit tills den dagen det visat sig gå åt helvete.
    Svartsjuka existerar inte hos mig eller min partner.
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 00:51:58 följande:
    Jag utgår såklart att man fått reda på det, annars är ju hela tråden irrelevant. Vet man inte om att man blir blåst så kan man ju heller inte lämna, eller hur?

Det handlar fortfarande inte om svartsjuka
    Fast man får inte reda på det.
    Har du ingen insyn så får du aldrig veta.

Bra att du inte är svartsjuk iallafall.
  • Anonym (123)
    Lione81 skrev 2020-04-03 13:49:53 följande:
    123,

Jag gillar din syn på livet.

Inge svartsjuka, litar på varandra, älskar sin partner. Har grejer privat.

Sex chatta anser jag inte är otrohet. Har sambo och har pratat sex med andra kvinnor över nätet. Dels för att det är så tabu i Sverige att prata om sex. För det andra väldigt nyfiken om man kan få något själv man kan ta lärdom över.

Skulle min sambo prata om sex med ngn annan, det kommer jag aldrig få reda på och det är inget jag lägger så mycket vikt på.

Själv är jag inte svartsjuk. Skulle min partner vara otrogen, då är hon det av en anledning.

Då vet hon om att vi går isär, beror på hur kraftigt.

Alternativ är ett öppet förhållande.
    Fint att fler tycker som jag!

Behåll byxorna på så blir allt bra.
    Öppet förhållande är dock inget för mig.
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 14:02:22 följande:
    Ja jag vet att man inte alltid vet, men som sagt hela trådens frågeställning utgår ju ifrån att man vet. Hur ska man kunna lämna om man inte vet nåt?

Jag har aldrig varit svartsjuk men jag är igen idiot heller, ser jag något skumt så tar jag reda på hur det är, jag sitter inte med tummen i röven och låtsas som ingenting
    Det har du ju helt rätt i. Vet man inte, så vet man inte.

Jag skulle aldrig be min partner om att få läsa hans chattar. Skulle heller aldrig visa upp mina.
    Börjar partnern däremot försvinna mycket och tappa lusten samtidigt, ja då är det läge att fråga. Och då förväntar jag mig ett ärligt svar.

Ärlighet är A och O, utan det kan man skita i alltihop.
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 14:24:12 följande:
    Det skulle jag heller  aldrig göra i vanliga fall, hon är fri att prata och umgås med vem hon vill, MEN om jag av någon anledning börjar misstänka något så sitter jag inte bara och låtsas som ingenting. Då tar jag reda på hur det förhåller sig med vilka medel om helst.

Om du tror att du kommer få ett ärligt svar på en sån fråga så är du bra naiv. ALLA ljuger när de blir påkomna med att göra något sånt, hon vet ju precis vad som står på spel. Sätt dig själv i den situationen, du vet att du säger sanningen så kommer din partner dumpa dig, ungarna kommer mista sin trygghet och du kommer se dem varannan vecka, du kommer få skit från er omgivning, sälja huset, skaffa nytt boende, få taskig ekonomi, etc, etc.... men om du ljuger så kanske du slipper allt detta...klart som fan att du ljuger.

Japp, ärlighet är A och O, men tyvärr verkar ju rätt många skita i det då och då och att tro att det aldrig kommer hända dig är rätt naivt. Det betyder såklart inte att ska vara misstänksam och sluta lita på sin partner. Det handlar snarare om att vara realistisk och inse att det kan hända även er.
    Hur skulle du kunna kolla hennes chattar om hon har sina enheter låsta?

Jag vet att jag skulle få ett ärligt svar, jag vet dessutom att min partner skulle erkänna utan att jag ens frågade.
    Personligen ljuger jag aldrig för min partner om saker som har någon betydelse. 
    Det är inte naivt, det är som en ryggrad i förhållandet.

Senariot du målar upp förändrar inte saken det minsta.

Jag, personligt, vill inte ha ett förhållande med någon som dig. Som erkänner sig som en lögnare när nöden kräver.

Kalla mig naiv om du vill. Hade du kännt mig personligen så lovar jag att du inte hade gjort det. Naiv är det sista jag är.

Visst, det skulle kunna hända. Men det skulle inte mörkas.
    Jag accepterar allt som händer så länge båda parter har underlivet i byxorna/kallingarna/trosorna. 
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 17:11:56 följande:
    Ja hur gör alla som misstänker att frun är otrogen?
    Det är inte enkelt men det finns saker man kan göra, och det är förmodligen bättre än att bara sitta på händerna och inte göra någonting eller hur?

Jo alla tror ju det, ingen tror ju att just deras partner skulle vara otrogen heller för då hade man ju aldrig varit ett par. Men verkligheten säger nåt helt annat. I stort sett ALLA ljuger om en otrohet.  Du saknar erfarenhet.

Scenariot jag målade upp är just anledningen till varför i stort sett alla ljuger, det är väldigt mycket som står på spel och sitter man i den sitsen har man ju redan passerat sina moraliska gränser för länge sen och en lögn är ju som en fis i rymnden. Det du tror är naivt önsketänkande. Men å andra sidan så är det just så de flesta resonerar innan man lärt sig något annat för som sagt ingen tror ju att deras partner skulle kunna vara otrogen, alla tror ju att deras partner är ärligast i världen. Faktum är att det är just det som gör mest ont i en otrohet, lögnerna och falskheten och att det kommer från någon du litade på med ditt liv.

Självklart ingen vill ha ett förhållande med en lögnare, det är precis därför folk ljuger om att de har ljugit :)

Japp, jag känner inte dig och kan bara utgå ifrån vad du skriver, men det du skriver ÄR naivt.

Japp de flesta resonerar precis så, men tyvärr verkar ju folk många ggr göra tvärtemot mot vad de sagt att de aldrig skulle göra. Om alla hade varit ärliga eller hållit sina löften så hade ju otrohet inte existerat, men vi vet ju alla att det inte är så och att drygt en tredjedel av befolkningen är otrogna ändå. Denna tredjedel har ju inte förmodligen inte suttit och sagt till sin partner att de skulle vara otrogna eller hur?
    Nej, jag är inte naiv. Inte det minsta. 

Vi har inga barn ihop, mina barn är vuxna, vi hyr vårt boende numera då vi sålt det vi ägde för att kunna leva ett bra liv.
    Ingen skulle bli drabbad mer än vi själva.

Du sitter och talar om för mig hur jag är och det gör att jag inte orkar lägga mer energi på dig.
    Jag har levt hyfsat länge och har många erfarenheter av livet.

En otrohet skulle inte knäcka mig, inte alls. Inte min partner heller.

VI tror på ärlighet, vi kanske sticker ut från dem du umgås med?
    Ni kanske ljuger och mörkar. Jag rekomenderar er att sluta med det. Det mår alla bättre av.

Varför misstror du dina medmänniskor så mycket, varför förutsätter du att gemene man ljuger?
    VAd är det egentligen för människor du känner???
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 18:16:36 följande:
    Jaja du får tro som du vill, och jag hoppas innerligen att du får fortsätta tro så. Uppvaknandet är inte kul alls för någon.

Jag sitter inte och talar om för dig hur du är, jag säger att det du SKRIVER är naivt för det är det.

Var har jag skrivit att en otrohet skulle knäcka just dig?

Ja alla säger att de tror på ärlighet, hur många har du hört säga att jag gillar att ljuga och bedra de som litar på dem mest? Men jämför det sen med att tydligen går ju 1 av 3 ut och gör så ändå. 

Jag misstror inte andra människor jag ser verkligheten för vad den är och inte genom naiva rosa glasögon som du gör. Realiteten finns där att beskåda för alla som vill se den, googla och läs hur många som är otrogna och bolla det sen med dina egna teorier om allas ärlighet. Även jag litar fullt ut på min partner och är inte det minsta svartsjuk, men skillnaden mellan dig och mig är att jag inte inbillar mig att hon aldrig skulle kunna vara otrogen och jag inbillar mig inte att hon kommer vara ärlig med det ifall det händer.
    Ursäkta men du litar inte på din partner. Det framgår klart och tydligt.

Utöver det, du förstår inte skriven text. Jag beklagar det och hoppas du slipper bli bedragen.

Ha en trevlig kväll.
  • Anonym (123)
    KlantSmurfen skrev 2020-04-03 20:58:59 följande:

De flesta har en tendens att ljuga för sig själva, ibland ingår det att ljuga för sig själv för bättre ursäkter i planeringen av misstaget de råkade göra med flit. Att bli konfronterad och stå för det var antagligen inte en del av planen så man förstår ju att det ändå blev ett misstag någonstans i planeringen.

Folk är ännu mer benägna att ljuga för andra, speciellt när de blir dömda, ju värre konsekvenserna riskerar att bli ju mer ljuger folk för att slippa ta sitt ansvar i det hela.

Den som skriver att alla ljuger när nöden kräver är den ärligaste av er "Naiv är det sista jag är."

Ibland är naiv bara ett finare ord för förnekelse eller korkad.

Hej smurfen, så roligt att du kände dig manad att komma hit och leka domare.

Vill du ha ett tips, ägna dig åt något som du klarar bättre.

Var tog förresten klunssmurrfen vägen???
Svar på tråden Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?