Anonym (123) skrev 2020-04-03 16:52:52 följande:
Hur skulle du kunna kolla hennes chattar om hon har sina enheter låsta?
Jag vet att jag skulle få ett ärligt svar, jag vet dessutom att min partner skulle erkänna utan att jag ens frågade.
Personligen ljuger jag aldrig för min partner om saker som har någon betydelse.
Det är inte naivt, det är som en ryggrad i förhållandet.
Senariot du målar upp förändrar inte saken det minsta.
Jag, personligt, vill inte ha ett förhållande med någon som dig. Som erkänner sig som en lögnare när nöden kräver.
Kalla mig naiv om du vill. Hade du kännt mig personligen så lovar jag att du inte hade gjort det. Naiv är det sista jag är.
Visst, det skulle kunna hända. Men det skulle inte mörkas.
Jag accepterar allt som händer så länge båda parter har underlivet i byxorna/kallingarna/trosorna.
Ja hur gör alla som misstänker att frun är otrogen?
Det är inte enkelt men det finns saker man kan göra, och det är förmodligen bättre än att bara sitta på händerna och inte göra någonting eller hur?
Jo alla tror ju det, ingen tror ju att just deras partner skulle vara otrogen heller för då hade man ju aldrig varit ett par. Men verkligheten säger nåt helt annat. I stort sett ALLA ljuger om en otrohet. Du saknar erfarenhet.
Scenariot jag målade upp är just anledningen till varför i stort sett alla ljuger, det är väldigt mycket som står på spel och sitter man i den sitsen har man ju redan passerat sina moraliska gränser för länge sen och en lögn är ju som en fis i rymnden. Det du tror är naivt önsketänkande. Men å andra sidan så är det just så de flesta resonerar innan man lärt sig något annat för som sagt ingen tror ju att deras partner skulle kunna vara otrogen, alla tror ju att deras partner är ärligast i världen. Faktum är att det är just det som gör mest ont i en otrohet, lögnerna och falskheten och att det kommer från någon du litade på med ditt liv.
Självklart ingen vill ha ett förhållande med en lögnare, det är precis därför folk ljuger om att de har ljugit :)
Japp, jag känner inte dig och kan bara utgå ifrån vad du skriver, men det du skriver ÄR naivt.
Japp de flesta resonerar precis så, men tyvärr verkar ju folk många ggr göra tvärtemot mot vad de sagt att de aldrig skulle göra. Om alla hade varit ärliga eller hållit sina löften så hade ju otrohet inte existerat, men vi vet ju alla att det inte är så och att drygt en tredjedel av befolkningen är otrogna ändå. Denna tredjedel har ju inte förmodligen inte suttit och sagt till sin partner att de skulle vara otrogna eller hur?