• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • 88sandra
    Zamaso1 skrev 2020-05-04 16:09:07 följande:

Jag har varit extremt trött senaste dagarna, halsbränna och konstant hungrig haha! Har lite små värk eller va man ska kalla de i magen men ja det är väl de

Dina symptom verkar ju lovande! Spännande att se hur de utvecklas.
  • Bebis2021

Jag tog nytt äl-test nu i em som var nästan helt negativt, kontrollstrecket är väldigt svagt och syns knappt längre, igår var båda strecken lika starka, jag har inte testat innan igår så kan ju hända de även varit starkare, hur snabbt ska det bli negativt efter stegring? Ska jag tolka detta som att ägget släpper ca 12-24 timmar från igår?

• Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 17:33:01 följande:

Dina symptom verkar ju lovande! Spännande att se hur de utvecklas.

Jaa hoppas hoppas :)
  • Mikkans

Jag tycker kroppen är så dum. Det drar, spänner, nyper, molar och sticker nästan hela tiden i livmoder och äggledare/äggstockar. Om detta bara är biverkningar av ovitrellen så tycker jag det är dumt! Ska jag orka med detta två veckor varje månad? Fy. Känner mig redan besviken.

• Mallannn

Hej! Hoppar gärna med här och snackar lite bim osv så min man får vila öronen lite ???? Första ?försöket? på nr 3. Fick äntligen med karln på tåget och hade ägglossning tror jag 25/4, inte så bra koll eftersom det är första månaden jag tänker på cykeln. Tror vi prickade några gånger kring ÄL och tror jag har BIM 12/5. Trodde jag skulle vara helt lugn denna gång eftersom det absolut inte är någon brådska, skulle lika gärna kunna väntat ett par månader med att börja försöka. Men så fort hjärnan är inställd på att bli gravid blir man ju helt galen, vill nu nu nu. Googlar symptom hela kvällarna, känner efter, tror jag fick nid så googlat det också i flera timmar. Redan testat 3 gånger med tidigt test. Tyvärr negativt såklart och jag är så besviken fast jag vet att det är tidigt! Hur tidigt kan man ens testa?

Kul att få prata av sig lite här!

• Nykär15
    Mallannn skrev 2020-05-04 19:29:34 följande:

Hej! Hoppar gärna med här och snackar lite bim osv så min man får vila öronen lite ???? Första ?försöket? på nr 3. Fick äntligen med karln på tåget och hade ägglossning tror jag 25/4, inte så bra koll eftersom det är första månaden jag tänker på cykeln. Tror vi prickade några gånger kring ÄL och tror jag har BIM 12/5. Trodde jag skulle vara helt lugn denna gång eftersom det absolut inte är någon brådska, skulle lika gärna kunna väntat ett par månader med att börja försöka. Men så fort hjärnan är inställd på att bli gravid blir man ju helt galen, vill nu nu nu. Googlar symptom hela kvällarna, känner efter, tror jag fick nid så googlat det också i flera timmar. Redan testat 3 gånger med tidigt test. Tyvärr negativt såklart och jag är så besviken fast jag vet att det är tidigt! Hur tidigt kan man ens testa?

Kul att få prata av sig lite här!

Haha känner igen det...när det väl är bestämt att börja vill man ju NU!!

Runt 4 dagar före BIM brukar kunna vara bra, men ibland för tidigt det med, man vet ju aldrig om ägget fäster sent eller tidigt :)
  • Vemvetintejag

Nu tror jag min ägglossning är över för denna månad. Blev inte riktigt klok av testerna men fick känningar av ägglossning igår så jag går efter det. :) Nu är det väl en evig väntan till bim. Men försöker att inte hoppas för mycket, känns rätt otroligt att det skulle gå på första försöket.

• Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2020-05-04 17:37:43 följande:

Jag tog nytt äl-test nu i em som var nästan helt negativt, kontrollstrecket är väldigt svagt och syns knappt längre, igår var båda strecken lika starka, jag har inte testat innan igår så kan ju hända de även varit starkare, hur snabbt ska det bli negativt efter stegring? Ska jag tolka detta som att ägget släpper ca 12-24 timmar från igår?

Eller det kanske heter teststreck????? är helt ny på detta med att kolla äl..
  • 88sandra
    Kidrauhl skrev 2020-05-04 16:01:07 följande:

Tycker de ser både för starkt och för blått ut för att vara spök :)

Åhh, hoppas verkligen! Ska ta ett nytt test imorgonbitti direkt när jag vaknar och inte mitt på dagen som detta var.
Svar på tråden Bim Maj 2020