• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-05-04 10:56:16 följande:

Det kan räcka med sex i fredags, spermierna kan ju överleva upp till 5 dygn i väntan på ägget i äggledaren :)

Okej hoppas på det beror väl då oxå förvisso på när äl faktiskt infaller, men har som sagt haft äl-värk å älflytning i fredags men äl-värken har hållt i sig så den kommer och går sen dess, hur skulle ni tolka detta?troligt att ha äl idag typ? Man blir galen på dessa funderingar när man är så sugen på att få plussa????
  • Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-05-04 11:10:07 följande:

Okej hoppas på det beror väl då oxå förvisso på när äl faktiskt infaller, men har som sagt haft äl-värk å älflytning i fredags men äl-värken har hållt i sig så den kommer och går sen dess, hur skulle ni tolka detta?troligt att ha äl idag typ? Man blir galen på dessa funderingar när man är så sugen på att få plussa????

Jag brukar ha flytningar som mest två dagar innan ägget släpper, tror det är för att spermierna ska få sekret att lägga sig o vänta i. Jag hade ont ca 1 dygn efter positivt äl-test nu, sen lugnade det sig så tolkar ägget släppte inom 12-24 h efter positiva testet.
  • Hakanai

10 dagar efter äl idag. Provade nu på förmiddagen med ett testa tidigt från RFSU. Vad tror ni?
  • Kidrauhl

Tänker inte hoppas något förrän jag plussar med digitalt. Livrädd att de är ännu ett spök.. men alla dessa symptom, de måste vara något haha

• Kidrauhl
    Hakanai skrev 2020-05-04 11:29:19 följande:

10 dagar efter äl idag. Provade nu på förmiddagen med ett testa tidigt från RFSU. Vad tror ni?

Tror helt klart positivt! :)
  • Mamma9501

Grattis alla som har plussat! :)

Jag fick mina mens, fastän att jag trodde att jag hade massa symtom, mens kom tidigare än förväntat. Just nu har jag ingen koll på min Bim, har haft koll på den i 3-4 månader o d är olika varje månad. Jag kommer inte köra med Äl tester, det får bli som det blir. det var vår andra försök.

• 88sandra
    88sandra skrev 2020-05-04 05:52:22 följande:

ÄL +9 idag, BIM -3. Inga symptom än, aningens ömma bröst bara vilket inte är konstigt. Jag har inte märkt av någon nidblödning heller. Tror inte på graviditet den här månaden. Märker de flesta av symptom innan plusset?

Det är verkligen svårt att koppla bort tankarna från graviditet! Än så länge har jag inte testat, men det är svårt att låta bli.

Okej, jag kunde inte hålla mig från att testa. Jag har gjort ett test med clearblue testa tidigt. Ni som har större erfarenhet av detta: Ser det ut som ett typiskt spökstreck? Hur länge kan man läsa av testet efter att det torkat?

• Zamaso1
    88sandra skrev 2020-05-04 14:30:22 följande:

Okej, jag kunde inte hålla mig från att testa. Jag har gjort ett test med clearblue testa tidigt. Ni som har större erfarenhet av detta: Ser det ut som ett typiskt spökstreck? Hur länge kan man läsa av testet efter att det torkat?

Jag tycker det ser positivt ut! Ser ju den blå färgen med :)
  • 88sandra
    Zamaso1 skrev 2020-05-04 14:56:44 följande:

Jag tycker det ser positivt ut! Ser ju den blå färgen med :)

Det här är inte taget med morgonurin. Jag ska ta nytt test imorgon/om ett par dagar direkt på morgonen. Jag har ju inga symptom alls än och tror ju egentligen inte att jag är gravid (så overklig känsla!), men jag hoppas hoppas. Jag har läst lite halvdåliga recensioner om just cb testa tidigt, att det kan ge spökstreck innan bim.
Svar på tråden Bim Maj 2020