• Fnattilur

Bim Maj 2020

Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-05-03 08:49:53 följande:

Ja, jag hoppas det! Men är så trött på mig själv efter månader av inbillade symptom. Jag tänker att jag ska avvakta tills mensen är sen. Jag har 26 dagars cykel men vill ändå avvakta till bim +2. Hur går det för dig? Det känns som att vi följts åt ett tag.

Aha! Men hoppas att det är på riktigt denna gång! Ja mitt 4:e försök gick just i stöpet så nu laddar vi för nästa. Provar rosenrot den här gången. Jag har också 26 dagar, är bra så man slipper vänta så länge till nästa BIM.
    e
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-03 09:13:56 följande:

BIM idag om jag utgår från 29 dagars cykeln som jag haft senaste 2 månaderna, innan var den på 32 dagar. Rätt säker på att mensen kommer dock, haft den där berömda "dålig-i-magen-innan-mens" nu i natt.

Har beställt hem bidrottninggele och tänkte testa nästa månad. Vart dock fundersam nu då jag läste att kvinnors menscykel rubbats istället för gjort den bättre. Någon som testat?

Jag har ätit bidrottninggele i två cykler nu och haft ÄL samma dag som tidigare cykler. Ska testa rosenrot nu och fortsätter med gelen.
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-03 23:59:21 följande:

Bidrottninggele eller Rosenrot.

Vad är skillnaden? Någon som testat och vill dela med sig?

Jag har ju inte provat bägge ännu, men valde att börja med bidrottninggelen eftersom jag uppfattat det som "mildast". Rosenroten kan ju framkalla missfall om man tar den efter ÄL. Bidrottninggelen tar man hela cykeln och det tar 2-3 mån innan full effekt. Jag har snart ätit i 2 mån. Inte märkt något ännu. Testar alltså rosenrot nu också, började igår.
  • Fnattilur
    88sandra skrev 2020-05-06 06:16:40 följande:

Efter två dagar med väldigt svaga test blev det ett ganska tydligt plus idag <3 BIM imorgon, ÄL +11 idag.

Om allt går vägen så lämnar jag tråden nu och önskar er andra stort lycka till.

Grattis! :)
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-08 22:12:46 följande:

Kan man börja äta bidrottninggele trots att man inte fått sin mens än??

Det borde du ju kunna eftersom man inte ska göra uppehåll som med Rosenroten. :)
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-10 16:18:59 följande:

Tack. Orkar inte gå och vänta på mensen. Typiskt den dröjer nu när jag börjst tempa och köot bidrottninggelen :/ Cykeldag 36 idag! Aldrig varit såhär sen. Antar kroppen känner av stressen.

Eller så hade du aldrig någon riktig ÄL, då kan cykeln bli kortare eller längre, uppåt ca 5 dagar. Hoppas nästa cykel blir bättre för dig! <3
  • Fnattilur
    Mallannn skrev 2020-05-12 06:58:49 följande:

Jag är i chock! Men det blev plus.. Inga direkta symptom, lite lite värk i äggstockarna typ, fick en nid-blödning för någon vecka sedan, inser jag nu att det måste varit. Annars inte känt något alls!

Grattis! :)
  • Fnattilur
    Steeph skrev 2020-05-13 18:10:04 följande:

Jag och många andra väntar på bim.. har ni gjort/gör ni något speciellt under lutealfasen för att öka chanserna?

Typ undviker snabbmat, socker, alkohol, kaffe, kosttillskott etc?

Jag gör allt det, men inte bara under lutealfasen utan hela cykeln. Undviker gluten också. Klockan tickar så jag går all in!
  • Fnattilur
    emmsenj skrev 2020-05-14 07:33:07 följande:

Var får man tag på progesteronkräm nu? Jag tar också det men min kräm har ett par år på nacken så vet inte om den har full effekt.

Moodmama.com har progesteronkräm. :)
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-14 11:48:59 följande:

Hur kan det vara så olika? Läste om alla som använde mellan 1-4 pump per dag.

Läs på din produkt när den kommer. Jag tror att antal pump skiljer sig emot de äldre förpackningarna.
Svar på tråden Bim Maj 2020