Bim Maj 2020
Jaa får väl se, äl +4 idag för mig. Har en kompis blev precis gravid hon hade inga alls symtomer hon är i v 5 nu.
Jaa får väl se, äl +4 idag för mig. Har en kompis blev precis gravid hon hade inga alls symtomer hon är i v 5 nu.
Jag har också 2 större barn sen innan, är 36 och vi försöker med sladdis nu Detta blir tredje ?riktiga? försöket. Fått 2 mf på raken och sen ingen graviditet.
Känner mig väldigt trött, la mig 22 igår vaknade 7 idag och var jättetrött fortfarande. Känner stickningar i brösten då och då, inga konstiga flytningar iaf. Hur går det för dig?
Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...
Alla gör ju som dom vill. Men veckan innan jag plussade med min dotter så hade vi en riktig festarvecka i Rättvik. Det är väl inget jag rekommenderar, men jag visste inte att jag var gravid och det var inget jag gick och tänkte aktivt på.
Jag måste ju ta blodtunnande vid graviditet, mitt blod är lite trögt och jag tror jag faktiskt blev gravid pga alkohol sist då det tunnar ut och gjorde det lättare för ägget att fästa in. Så jag nojar inte över det, är petigare med kaffe och energidryck isf.
Hur gammal är du nu? Apropå kaffe... Huuur ska man kunna sluta? Haha, jag dricker 3-4 koppar på jobbet men max 2 hemma.
Plockar fram BIM-listan!
Har lagt till några som jag hittat på vägen. Ni får gärna ändra om det inte stämmer. Och lägga till er om ni saknas. :)
1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90
2/5 vegaveravegavera
3/5 Trocazero, myownworstenemy
4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95
5/5 Barnlängtanochpcos
6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80, 88Sandra
9/5 Supertrio
10/5 LiinnB
11/5 Sanal1
13/5 AngelaS, Linjana
15/5 Vemvetintejag
20/5 fruitloop, NiMi12
21/5 NurseMom
24/5 Tildasafira
27/5 123fjäril
30/5 Ann3h
Alltså jag känner mig VÄLDIGT gravid, har jätte mycket molvärk idag, brösten ömmar mer och mer för varje dag och ett diffust illamående. Jag har liksom svårt att acceptera att testen är negativa för jag känner mig verkligen gravid :( Säkert skengravid. Det finns en svag skugga på testet idag men det kan lika gärna va inbillning.. ÄL 9 så ännu tidigt.
LH-testen har gett tydligare utslag så nu är jag rätt säker på att jag har ÄL idag. Sex ÄL -2 och idag på ÄL-dagen. Förväntad mens 7 maj ger väl BIM 8/5?
Jag hoppas vi lyckats pricka in bra dagar och att det tar sig!! Dock första försöket så jag är inte så hoppfull, räknar med att det kommer ta längre tid..
Ah, tack! Ja då är min BIM 7/5.
Det känns så avlägset att jag kanske kan vara gravid snart. Min sambo har sagt nej till barn rätt länge och inte varit sugen, jag har själv inte varit helt säker heller tills för nåt år sen (är 31 år nu). Väldigt overklig känsla att vi nu faktiskt kör oskyddat och den här månaden till och med sett till att tajma ägglossning.
Det är roligt att följa utvecklingen för er andra som har BIM nu i maj och är i samma sits som en själv :)