• Undrandee

Bim Maj 2020

Trocazero skrev 2020-04-28 17:40:16 följande:

Jag har haft exakt samma i flera dagar, typ ÄL +6-7. Idag har det försvunnit, ÄL+8. Vet inte vad det var! Jag har dock fler dagar till BIM, BIM-6 idag.

spännande! Nu i eftermiddags hade jag sån sjuk mensvärkssmärta!! Brukar aldrig ha mensvärk förrns mensen dragit igång!
  • Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-04-29 18:05:55 följande:

Fick ett tokpositivt ÄL-test idag på CD15 så BIM blir kanske något senare. Hade sex igår och skulle ju vilja få till det idag och imorgon med men min man brukar inte vilja flera dagar i rad...

Samma med min man. Man får trösta sig med att ett samlag när ÄL testet blir positivt kan faktiskt räcka, även om man självklart har högre chanser av samlag flera dagar i rad.
  • Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-04-29 18:42:00 följande:

Fruktansvärt tråkigt! Och jag tar något extremt illa vid om ja skulle försöka och sen inte få någon respons :/ och säger jag som det är skulle han få prestationsångest.

Känner igen mig i allt du skriver! Jag blir lätt avis på alla andras män som verkar kunna prestera varje dag under ägglossning, vissa flera gånger under en och samma dag (!!)

Hur länge har ni försökt?
  • Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-04-29 19:52:39 följande:

Flera gånger samma dag har nog aldrig hänt, kanske någon gång när man va nykär.... precis börjat så har egentligen inte rätt att klaga än. Tog ut spiral i februari och är på andra cykeln nu :) ni då?

Nä flera ggr samma dag det var år sedan här med..

Detta blir vårat 5e försök sedan missfall i februari förra året och ett MA i november :(

är väl igentligen inte länge heller, men vi har 2 barn sedan innan och jag har alltid blivit gravid på första försöken vid alla graviditeter. Så börjar bli smått orolig varför det tar tid nu :/
  • Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-04-29 20:30:42 följande:

Ja men det klart, man nojar och oroar sig för allt! Usch är fruktansvärt orolig för MA och tanken att gå flera veckor utan att veta :(

Ja jag är jätte rädd för nya missfall/MA:n nu! :(

Trodde efter missfallet att det inte kunde hända igen, men nu gick jag 2 veckor med TVÅ döda foster som slutade med misslyckad Cytotec behandling, som för övrigt var en mardröm med gigantiska smärtor och blödningar, så fick skrapas en månad senare, usch säger jag bara.

Blir jag gravid igen kommer jag nog ha svårt att glädjas och hoppas förrns jag passerat ett visst antal veckor och fått gå på ultraljud.

Jag håller tummarna att du får ditt plus snart!
  • Undrandee

Pos. ÄL-test igår för 3e gången denna månad och värk vid äggstockarna. Idag negativt test och ingen värk...

Vad händer??

FATTAR INGENTING! :(

• Undrandee
    Nykär15 skrev 2020-04-29 21:11:26 följande:

Gick igenom som du, och det är tufft när man väl blir gravid, började njuta först efter RUL då.

Hade ett mf v 6 och ett MA där fostret dog v 13...blev först att föda ut på sjukhus, sen akut skrapning 2 veckor efter och sen sjukskriven pga stora blödningar och till sist en operation till...så mitt MA tog 4 månader innan jag var återställd. Kändes som jag var i ett svart hål...

Nu har jag en annan inställning när vi väl fick vår son och blir det nåt nu är det verkligen ett mirakel <3

Det är hemskt. Har aldrig gått igenom något mer fruktansvärt i mitt liv. Jag blev en annan människa efter det och jag sörjde som aldrig förr. Folk tyckte jag var knäpp och pratade bakom ryggen, speciellt andra mammor som fått barn och aldrig behövt gå igenom missfall eller MA.

Känner mig tom efter MA:t och tror dwt är därför jag vill ändå bli gravid snabbt och fylla det där tomrummet med en ny graviditet som jag hoppas ska gå bra. Samtidigt vet jag inte hur jag ska klara en ev. ny förlust av ett foster :(
  • Undrandee

Förresten, nu har jag beställt en termometer med 2 decimaler från babyplan och tänker börja tempa nu då jag känner på mig att jag med 99% inte kommer plussa denna månad heller.

Men vilken app rekomendersr ni jag laddar ner och registrerar mina värden i?

• Undrandee

Har någon här varit med om nidblödningar??

Fick nu ikväll en (ursäkta) slemmig,trådaktig flytning som var brunaktig? i samband med lite molvärk. Brukar aldrig få ÄL-flytningar eller flytningar innan mens. BIM på söndag.

Kam det vara nidis? Vågar inte hoppas, men man undrar ju

• Undrandee

Mitt grav.test är så blankt det kan bli idag... ÄL+6 eller 7

kort lutealfas på 10-11 dagar och positivt ÄL-test den 22/4.

Kanske är jag för ivrig i och med den slemmiga, trådiga flytningen igår kväll

Svar på tråden Bim Maj 2020