Han började gå till psykolog och nu träffas vi inte längre...
Ni säger att ni bråkar men jag får känslan av att det är du som startar bråken. Ni bråkar om det du är missnöjd med, att han jobbar för mycket och att han är tystlåten. Jag är ledsen men jag får en känsla av att ni helt enkelt inte passar ihop längre. Har man varit tillsammans så länge som ni har, blir man förstås bekväm och van vid den andra. Men det betyder inte att ni är rätt för varandra. Nu har ni inte setts på ett tag och får kanske lite distans, han i alla fall upptäcker att det är ganska skönt att leva utan dig. Han kanske kommer på att han saknar dig och vill tillbaka, men för att ni inte ska falla in i samma mönster då måste du också jobba med dig själv och försöka förändra din del av ert destruktiva beteende. Om ni inte hittar tillbaka så kommer du nog att inleda en annan relation så småningom, för att inte du ska ta med samma mönster i den nya relationen bör du nog fundera på vad du gör fel, vad som påverkar dina handlingar och hur du vill vara i en relation. Och hitta en partner som passar dig bättre.
Hur har det gått nu ts, är ni fortfarande tillsammans, har ni träffats något mer?