Inlägg från: Earlgrey |Visa alla inlägg
  • Earlgrey

Han började gå till psykolog och nu träffas vi inte längre...

Jag tänker i alla fall att du också behöver arbeta med dig själv. Jag hoppas att du slutar med att hota med att göra slut varje gång ni bråkar. Om det inte är det du faktiskt vill. Eftersom du nämner aggressionsproblematik så tänker jag att du blir väldigt arg i konflikter. Jag gissar att din pojkvän är mer lugn, konflikträdd och du sa själv att han är fåordig. Det verkar som att han har svårt att säga hur han upplever saker och vilka behov som han har. 
    Vad är det som du är missnöjd med. Att han jobbar för mycket. Att ni bråkar så mycket. Men vad handlar bråken om?
    Jag tycker det är bättre om man försöker se det som att man har en konflikt som man behöver lösa. Bråka genom att bli arg och höja rösten o säga sårande saker löser ju inget. men du får utlopp för dina känslor. Kanske kan prata av dig med någon i förtroende.
    Vore det inte bra om ni kunde samtala i lugn o ro om det problem som finns. Låt den andre prata till punkt. Inte vara dömande. Prata utifrån hur man själv känner och önskar.  Tex Jag blir ledsen när du kommer hem så sent på fredagar när vi sagt att vi ska ha fredagsmys. Inte säga: du fattar väl att du inte kan komma hem så sent på fredagar när vi ska ha fredagsmys så elakt av dig...
    Det kanske är så att han inte har några planer på att minska ner på att vara arbetsnarkoman o jobba massor. Om du inte klarar leva med en sån person så håller det inte. Det är vanligt har jag hört att kvinnor tror att mannen ska förändras....Och så blir det besvikna...

Svar på tråden Han började gå till psykolog och nu träffas vi inte längre...