• Anonym (Längtar)

Sån längtan efter kärlek och familj

Jag är en kvinna som närmar mig 36 år. Jag har en så otrolig längtan efter kärlek, barn och familj. Ser par på stan som håller handen, ser familjer på stan som ser så lyckliga ut.

Jag är medlem på ett par dejtingsidor sen snart 1 år tillbaka, har dejtat 3 st män under det året, tyvärr inget som har blivit något. Jag får knappt till några dejter, tror det beror på att jag i min profil har skrivit att jag är asexuell. Vill inte ta bort det, för vill inte lura någon man att tro att jag tycker om sex. Men jag har funderat många gånger på att ta bort just den texten där jag beskriver min sexualitet, att det är något jag kan berätta lite senare? Eller är det att lura in någon man i ett förhållande?

Usch jag vet inte hur jag ska göra. Hur hade ni gjort i min situation? Känner mig så oerhört ledsen och frustrerad just nu :/ Hjälp tack!

• Svar på tråden Sån längtan efter kärlek och familj
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Kajsa) skrev 2020-03-20 15:26:38 följande:
    Hur tror du själv att dejtingvärlden fungerar? Att en 36-årig barnlös kvinna som skriver att hon är asexuell i sin profil är eftertraktad av män i allmänhet? Alltså jag måste ställa denna tuffa fråga till dig för det är ditt tåg som går nu, ditt familjetåg och din chans till barn i framtiden. Det går NU, snälla låt det inte passera. Om familj och barn är viktigt för dig så gör vad som krävs gör att nå dit, ha en plan a, en plan b och en plan c.
    Jag tror ingenting? Varför skulle jag tro? Så det du sagt om att män är ute efter kvinnor i åldern 28-30 är bara något du tror? Då får du vara tydlig med det, för som det lät på dig nu lät det som en sanning. 

Jag tror inte att jag är eftertraktad? Det har jag aldrig sagt? Vänligen håll dig till det jag har skrivit och lägg inte till mer information i efterhand, blir så jobbigt att diskutera då. 

Så du tycker att jag ska inseminera? Eller ta bort att jag är asexuell på min sida?
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 15:34:53 följande:

Jag tror ingenting? Varför skulle jag tro? Så det du sagt om att män är ute efter kvinnor i åldern 28-30 är bara något du tror? Då får du vara tydlig med det, för som det lät på dig nu lät det som en sanning. 

Jag tror inte att jag är eftertraktad? Det har jag aldrig sagt? Vänligen håll dig till det jag har skrivit och lägg inte till mer information i efterhand, blir så jobbigt att diskutera då. 

Så du tycker att jag ska inseminera? Eller ta bort att jag är asexuell på min sida?

Att de flesta män som vill ha barn söker en kvinna i fertil ålder är min personliga gissning. Den fertila åldern sjunker efter 35. Du skriver i Ts att du söker efter man och barn och i det läget är det väl viktigt att ha potentiella partners som vill ha en? Vara eftertraktad, menar jag. Ja, så här går mitt råd: Plan a - dejta män, ligg lågt om att du är asexuell. Plan b - om inget har hänt om ett år, frys in dina ägg och börja kolla upp alternativ. Plan c - Har inget hänt om två år, inseminera eller liknande. Då kommer du vara 38 år och det är i senaste laget att vara singel och inseminera.
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Kajsa) skrev 2020-03-20 15:40:52 följande:
    Att de flesta män som vill ha barn söker en kvinna i fertil ålder är min personliga gissning. Den fertila åldern sjunker efter 35. Du skriver i Ts att du söker efter man och barn och i det läget är det väl viktigt att ha potentiella partners som vill ha en? Vara eftertraktad, menar jag. Ja, så här går mitt råd: Plan a - dejta män, ligg lågt om att du är asexuell. Plan b - om inget har hänt om ett år, frys in dina ägg och börja kolla upp alternativ. Plan c - Har inget hänt om två år, inseminera eller liknande. Då kommer du vara 38 år och det är i senaste laget att vara singel och inseminera.
    Ja ok, jag förstod att det var din personliga gissning. Det där med fertilitet är lurigt, fertiliteten sjunker inte lika snabbt som man tidigare trott efter 35 års ålder, är bara några procent den sjunker med och sen är det ju väldigt individuellt det där med fertilitet. Och jag vet inte, men min personliga gissning är att män inte tänker fertilitet när de letar efter sitt livs kärlek. 

Varför ska jag vänta ett år med att frysa in ägg? Och ja jag ska ta bort meningen om asexualitet på min dejtingsida, redan gjort faktiskt =)
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Kajsa) skrev 2020-03-20 15:40:52 följande:
    Hur menar du med förresten att 38 år är i det senaste laget att inseminera?
  • Anonym (N)

Jag träffade min sambo, när jag precis fyllt 42, på en dejtingsida. Han var 45. Han ville ha barn. Vi bestämde oss för IVF men blev gravida på egen hand.

Så visst är det fullt möjligt! Hade dessutom många som ville dejta mig både yngre och äldre (trots min dinosaurieålder!) men föll till slut för denna fantastiska man. Fick även barn när jag var 37, utan problem. Men har man problem finns IVF. Så jag önskar dig all lycka!

Att du är asexuell blir såklart ett problem för en man som behöver närhet.

• xSpinell

Ett råd till Ts är nog att du ska ta till dig av kritiken o rappa på lite

För det är ju faktiskt ditt tåg som är på väg att gå nu.

Jag som man kan ju säga att när jag var i åldern 35-40 så var ju inte 
    asexuell kvinna högsta priot och i den åldern var mina barn ca 8 och 13 år
    Då var det nog fullt upp med dom utan att skaffa barn med en ny kvinna .

Men idag när jag är 55år så visst , en asexuell kvinna lite mer okej .
    Men det där med att skaffa barn är ju helt uteslutet i dag , när nu mina 
    barn har flyttat ut och jag bara njuter av ensamheten när jag kommer hem .

Så fundera lite du , men du har nog tiden mot dig 
    För jag känner ett par kvinnor som varit i din sits där nu tåget är borta 
    Dom är äldre än dig idag 

• Tecum
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 15:04:40 följande:
    Förlåt men har du någon statistik på att de flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max? 

Ja jag funderar på att ta bort det om asexualitet då jag kan ha sex ändå. 
    Jag tycker inte att du ska ta bort det om asexualitet, det är att lura din blivande partner. Så sitter han där med fru och barn, en fru som inte längre vill ha sex. En frustrerad man, hur bra är det för relationen? Att berätta det i början av dejtandet är inte mycket bättre, då lägger både du och han tid på något som ändå inte blir något.
    Du har  ju träffat några män trots asexualiteten, även om det inte klickat. Fortsätt på den vägen, det är ärligast. Ett alternativ är att du kommer överens med en man som också vill ha barn, ett vänskapsäktenskap så att säga.
  • Anonym (Längtar)
    xSpinell skrev 2020-03-20 16:22:24 följande:

Ett råd till Ts är nog att du ska ta till dig av kritiken o rappa på lite

För det är ju faktiskt ditt tåg som är på väg att gå nu.

Jag som man kan ju säga att när jag var i åldern 35-40 så var ju inte 
    asexuell kvinna högsta priot och i den åldern var mina barn ca 8 och 13 år
    Då var det nog fullt upp med dom utan att skaffa barn med en ny kvinna .

Men idag när jag är 55år så visst , en asexuell kvinna lite mer okej .
    Men det där med att skaffa barn är ju helt uteslutet i dag , när nu mina 
    barn har flyttat ut och jag bara njuter av ensamheten när jag kommer hem .

Så fundera lite du , men du har nog tiden mot dig 
    För jag känner ett par kvinnor som varit i din sits där nu tåget är borta 
    Dom är äldre än dig idag 

Hur menar du med rappa på? Tvinga män att dejta mig?

Nej jag har tagit bort det om asexualitet på min dejtingsida nu så får se om jag det kommer att bli bättre. 

Hur menar du med att du känner kvinnor i min sits? Att de också är asexuella och aldrig hittade en man?
  • Anonym (Längtar)
    Tecum skrev 2020-03-20 19:46:27 följande:
    Jag tycker inte att du ska ta bort det om asexualitet, det är att lura din blivande partner. Så sitter han där med fru och barn, en fru som inte längre vill ha sex. En frustrerad man, hur bra är det för relationen? Att berätta det i början av dejtandet är inte mycket bättre, då lägger både du och han tid på något som ändå inte blir något.
    Du har  ju träffat några män trots asexualiteten, även om det inte klickat. Fortsätt på den vägen, det är ärligast. Ett alternativ är att du kommer överens med en man som också vill ha barn, ett vänskapsäktenskap så att säga.
    Fast jag vet inte, jag kan ju faktiskt ha sex ändå även om jag inte får ut något av det. Ska jag rappa på som någon här föreslog så är nog det bästa att ta bort det. 
  • Tecum
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 20:32:50 följande:
    Fast jag vet inte, jag kan ju faktiskt ha sex ändå även om jag inte får ut något av det. Ska jag rappa på som någon här föreslog så är nog det bästa att ta bort det. 
    Du kan säkert ha sex, tills du får det eller de barn du vill ha. Sen lär du säga nej, vi har sett många exempel på det på FL. Och det menar jag är att lura mannen.
    Men jag förstår att du vill rappa på. Så tala då om för din dejt från början hur du ser på sex, barn och familjeliv. Vad jag förstår finns det många män som inte ser sex som det viktigaste i livet, eller i relationen. Det låter inte omöjligt att hitta någon som är på samma våglängd som du. Men var ärlig!
Svar på tråden Sån längtan efter kärlek och familj