• Tecum

Sån längtan efter kärlek och familj

Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 15:04:40 följande:
    Förlåt men har du någon statistik på att de flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max? 

Ja jag funderar på att ta bort det om asexualitet då jag kan ha sex ändå. 
    Jag tycker inte att du ska ta bort det om asexualitet, det är att lura din blivande partner. Så sitter han där med fru och barn, en fru som inte längre vill ha sex. En frustrerad man, hur bra är det för relationen? Att berätta det i början av dejtandet är inte mycket bättre, då lägger både du och han tid på något som ändå inte blir något.
    Du har  ju träffat några män trots asexualiteten, även om det inte klickat. Fortsätt på den vägen, det är ärligast. Ett alternativ är att du kommer överens med en man som också vill ha barn, ett vänskapsäktenskap så att säga.
  • Tecum
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 20:32:50 följande:
    Fast jag vet inte, jag kan ju faktiskt ha sex ändå även om jag inte får ut något av det. Ska jag rappa på som någon här föreslog så är nog det bästa att ta bort det. 
    Du kan säkert ha sex, tills du får det eller de barn du vill ha. Sen lär du säga nej, vi har sett många exempel på det på FL. Och det menar jag är att lura mannen.
    Men jag förstår att du vill rappa på. Så tala då om för din dejt från början hur du ser på sex, barn och familjeliv. Vad jag förstår finns det många män som inte ser sex som det viktigaste i livet, eller i relationen. Det låter inte omöjligt att hitta någon som är på samma våglängd som du. Men var ärlig!
  • Tecum
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 22:08:29 följande:
    Jag kanske inte behöver säga att jag är asexuell utan har låg sexlust? 
    Ja det låter bättre och inte så slutgiltigt.
Svar på tråden Sån längtan efter kärlek och familj