• Anonym (Längtar)

Sån längtan efter kärlek och familj

Jag är en kvinna som närmar mig 36 år. Jag har en så otrolig längtan efter kärlek, barn och familj. Ser par på stan som håller handen, ser familjer på stan som ser så lyckliga ut.

Jag är medlem på ett par dejtingsidor sen snart 1 år tillbaka, har dejtat 3 st män under det året, tyvärr inget som har blivit något. Jag får knappt till några dejter, tror det beror på att jag i min profil har skrivit att jag är asexuell. Vill inte ta bort det, för vill inte lura någon man att tro att jag tycker om sex. Men jag har funderat många gånger på att ta bort just den texten där jag beskriver min sexualitet, att det är något jag kan berätta lite senare? Eller är det att lura in någon man i ett förhållande?

Usch jag vet inte hur jag ska göra. Hur hade ni gjort i min situation? Känner mig så oerhört ledsen och frustrerad just nu :/ Hjälp tack!

• Svar på tråden Sån längtan efter kärlek och familj
  • Liberté

Jag tycker definitivt du ska behålla din bit om asexualitet. Lite som att söka ett hetero förhållande men inte skriva att man råkar vara homosexuell.

Det kommer bryta med partner som går in förhållandet i tron att det är något annat.

• Anonym (Liv)

Jag tycker du gör rätt som låter det stå kvar, även om det begränsar dina möjligheter att hitta någon så slipper du lura någon in i något som inte är självvalt.

Jag kan tyvärr inte ge dig några råd, men än att försöka hålla ut. Fundera på insemination och hoppas på att en dag kanske du hittar honom?

• Anonym (Kajsa)

Jag tror att du får vara lite krass här: det är en försvinnande liten del av befolkningen som är asexuella. Jag har svårt att tro att dom hänger på dejtingsidor. Så många kommer att välja bort dig enbart pga att du skriver det i din presentation. Du är dessutom 36 år och många män som vill ha barn väljer bort dig pga din ålder. Om jag vore du och längtade efter man och barn så skulle jag ha en plan b och en plan c också. Tex: Får jag ingen dejt som klaffar inom ett år så gör jag så och så. Har jag inte barn inom så och så många år så försöker jag skaffa barn på egen hand. Etc.

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Liv) skrev 2020-03-20 13:57:39 följande:

Jag tycker du gör rätt som låter det stå kvar, även om det begränsar dina möjligheter att hitta någon så slipper du lura någon in i något som inte är självvalt.

Jag kan tyvärr inte ge dig några råd, men än att försöka hålla ut. Fundera på insemination och hoppas på att en dag kanske du hittar honom?

Ja jag vet inte, funderar starkt på att ta bort det, för jag kan ju ha sex trots att jag är asexuell. Bara det att jag inte får ut något av det. Mitt förra ex visste inte ens om att jag var asexuell och förhållandet fungerade väldigt bra trots det, så jag vet inte?

Vill ju inte inseminera, vill ju ha hela paketet.
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Kajsa) skrev 2020-03-20 14:24:34 följande:

Jag tror att du får vara lite krass här: det är en försvinnande liten del av befolkningen som är asexuella. Jag har svårt att tro att dom hänger på dejtingsidor. Så många kommer att välja bort dig enbart pga att du skriver det i din presentation. Du är dessutom 36 år och många män som vill ha barn väljer bort dig pga din ålder. Om jag vore du och längtade efter man och barn så skulle jag ha en plan b och en plan c också. Tex: Får jag ingen dejt som klaffar inom ett år så gör jag så och så. Har jag inte barn inom så och så många år så försöker jag skaffa barn på egen hand. Etc.

Jaha så män väljer även bort mig pga min ålder? Ja men då är det ju nästintill hemkört, får förlika mig med att tåget har gått för mig då och lägga fokus på annat här i livet. Visste inte att min ålder skulle vara något problem :/
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 14:44:55 följande:

Jaha så män väljer även bort mig pga min ålder? Ja men då är det ju nästintill hemkört, får förlika mig med att tåget har gått för mig då och lägga fokus på annat här i livet. Visste inte att min ålder skulle vara något problem :/

Men det är klart att din ålder gör dig mindre eftertraktad på dejtingsmarknaden när det gäller män som vill bilda familj, fertiliteten går ju ner efter 35? De flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max. Det är dom kvinnorna du konkurrerar med. Det gör det inte omöjligt att hitta en man att bilda familj med, bara svårare. Om du dessutom lägger till att du är asexuell i din profil så snävar du ner utbudet ännu mer. Jag träffade min man på en dejtingsida när jag var 32, jag vet hur svårt det är att träffa rätt.
  • AnnaSthlm

Jag kommer att vara rätt krass. Du har satt dig i en "jag vill ta emot" position. Du vill få kärlek, familj etc. Du kommer givetvis att träffa människor som också är hungriga, som vill få och inte ge. Alternativt ge för att få martyrstarus. Din kropp är helt nerstängd. Inte ens sex vill du ha. Hur tänkte du skaffa barn?

Vad vill du ge? Kan du ge DIG SJÄLV det du behöver? Fylla upp dig själv, släcka din törst utan att dricka ur någon annan?

Vad har hänt när du var liten att det blivit såhär?

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Kajsa) skrev 2020-03-20 14:54:18 följande:
    Men det är klart att din ålder gör dig mindre eftertraktad på dejtingsmarknaden när det gäller män som vill bilda familj, fertiliteten går ju ner efter 35? De flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max. Det är dom kvinnorna du konkurrerar med. Det gör det inte omöjligt att hitta en man att bilda familj med, bara svårare. Om du dessutom lägger till att du är asexuell i din profil så snävar du ner utbudet ännu mer. Jag träffade min man på en dejtingsida när jag var 32, jag vet hur svårt det är att träffa rätt.
    Förlåt men har du någon statistik på att de flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max? 

Ja jag funderar på att ta bort det om asexualitet då jag kan ha sex ändå. 
  • Anonym (Längtar)
    AnnaSthlm skrev 2020-03-20 14:56:05 följande:

Jag kommer att vara rätt krass. Du har satt dig i en "jag vill ta emot" position. Du vill få kärlek, familj etc. Du kommer givetvis att träffa människor som också är hungriga, som vill få och inte ge. Alternativt ge för att få martyrstarus. Din kropp är helt nerstängd. Inte ens sex vill du ha. Hur tänkte du skaffa barn?

Vad vill du ge? Kan du ge DIG SJÄLV det du behöver? Fylla upp dig själv, släcka din törst utan att dricka ur någon annan?

Vad har hänt när du var liten att det blivit såhär?

Alla vill väl få kärlek? Jag är väl inte unik där? Såklart vill jag ge kärlek med, att ha en man att älska är underbart. 

Skaffa barn kan man ha utan att ha sex? Nerstängd kropp?

Ja jag kan ge mig massor som jag behöver, jag har ett givande jobb, givande fritid, det enda som saknas är kärlek, både att ge och få då såklart så du inte missförstår mig, igen. 
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 15:04:40 följande:

Förlåt men har du någon statistik på att de flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max? 

Ja jag funderar på att ta bort det om asexualitet då jag kan ha sex ändå. 

Hur tror du själv att dejtingvärlden fungerar? Att en 36-årig barnlös kvinna som skriver att hon är asexuell i sin profil är eftertraktad av män i allmänhet? Alltså jag måste ställa denna tuffa fråga till dig för det är ditt tåg som går nu, ditt familjetåg och din chans till barn i framtiden. Det går NU, snälla låt det inte passera. Om familj och barn är viktigt för dig så gör vad som krävs gör att nå dit, ha en plan a, en plan b och en plan c.
Svar på tråden Sån längtan efter kärlek och familj