Inlägg från: Anonym (Kajsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kajsa)

Sån längtan efter kärlek och familj

Jag tror att du får vara lite krass här: det är en försvinnande liten del av befolkningen som är asexuella. Jag har svårt att tro att dom hänger på dejtingsidor. Så många kommer att välja bort dig enbart pga att du skriver det i din presentation. Du är dessutom 36 år och många män som vill ha barn väljer bort dig pga din ålder. Om jag vore du och längtade efter man och barn så skulle jag ha en plan b och en plan c också. Tex: Får jag ingen dejt som klaffar inom ett år så gör jag så och så. Har jag inte barn inom så och så många år så försöker jag skaffa barn på egen hand. Etc.

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 14:44:55 följande:

Jaha så män väljer även bort mig pga min ålder? Ja men då är det ju nästintill hemkört, får förlika mig med att tåget har gått för mig då och lägga fokus på annat här i livet. Visste inte att min ålder skulle vara något problem :/

Men det är klart att din ålder gör dig mindre eftertraktad på dejtingsmarknaden när det gäller män som vill bilda familj, fertiliteten går ju ner efter 35? De flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max. Det är dom kvinnorna du konkurrerar med. Det gör det inte omöjligt att hitta en man att bilda familj med, bara svårare. Om du dessutom lägger till att du är asexuell i din profil så snävar du ner utbudet ännu mer. Jag träffade min man på en dejtingsida när jag var 32, jag vet hur svårt det är att träffa rätt.
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 15:04:40 följande:

Förlåt men har du någon statistik på att de flesta män som vill ha barn söker efter en kvinna som är 28-30 max? 

Ja jag funderar på att ta bort det om asexualitet då jag kan ha sex ändå. 

Hur tror du själv att dejtingvärlden fungerar? Att en 36-årig barnlös kvinna som skriver att hon är asexuell i sin profil är eftertraktad av män i allmänhet? Alltså jag måste ställa denna tuffa fråga till dig för det är ditt tåg som går nu, ditt familjetåg och din chans till barn i framtiden. Det går NU, snälla låt det inte passera. Om familj och barn är viktigt för dig så gör vad som krävs gör att nå dit, ha en plan a, en plan b och en plan c.
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-03-20 15:34:53 följande:

Jag tror ingenting? Varför skulle jag tro? Så det du sagt om att män är ute efter kvinnor i åldern 28-30 är bara något du tror? Då får du vara tydlig med det, för som det lät på dig nu lät det som en sanning. 

Jag tror inte att jag är eftertraktad? Det har jag aldrig sagt? Vänligen håll dig till det jag har skrivit och lägg inte till mer information i efterhand, blir så jobbigt att diskutera då. 

Så du tycker att jag ska inseminera? Eller ta bort att jag är asexuell på min sida?

Att de flesta män som vill ha barn söker en kvinna i fertil ålder är min personliga gissning. Den fertila åldern sjunker efter 35. Du skriver i Ts att du söker efter man och barn och i det läget är det väl viktigt att ha potentiella partners som vill ha en? Vara eftertraktad, menar jag. Ja, så här går mitt råd: Plan a - dejta män, ligg lågt om att du är asexuell. Plan b - om inget har hänt om ett år, frys in dina ägg och börja kolla upp alternativ. Plan c - Har inget hänt om två år, inseminera eller liknande. Då kommer du vara 38 år och det är i senaste laget att vara singel och inseminera.
Svar på tråden Sån längtan efter kärlek och familj