Inlägg från: Kjell2 |Visa alla inlägg
  • Kjell2

NI SOM BUNKRAR!!

Om vi blir smittade och rekommenderas att stanna hemma för att inte smitta andra. Vi gjorde en snabbkoll och räknade att vi klara oss i minst två veckor utan att handla. Vi fyllde på med några saker som vi hade lite av.

Då vi redan tidigare har försökt följa de mer allmänna rekommendationerna från MSB så var det mesta under kontroll.

• Kjell2
    bra03 skrev 2020-03-17 20:59:07 följande:

Blir man sjuk så är man väl knappast sjuk i en månad. Som influensa visst man kan må risigt i säg fyra dagar men sen brukar de flesta orka ta sig till affären. Varför handla för månader...

Jag har inte hamstrat en grej och har fortfarande lika lite eller mycket som annars. Och halsont är inget skäl till att inte kunna ta sig de få metrar vi har till närmaste butik.

Folk överdriver som om det vore krig i landet

Om jag blir blir smittad av Corona kommer jag inte vilja, och knappas få, gå ut och handla. Jag vill inte sprida smittan till flera. Detta även om jag bara är lite sjuk. Alltså saker hemma så vi klarar oss i två veckor.

Troligtvis är inte det  nödvändigt då jag kan få förnödenheter levererade av vänner.

Nu innebar detta bara lite komplettering förra veckan då vi har rätt bra med käk i frys och skafferi
  • Kjell2
    bra03 skrev 2020-03-17 21:22:05 följande:

Och du tror att smittade får en stämpel i pannan eller en tatuering på armen med texten Corona. Dessutom så är det lindrigt så uppsöker man väl inte ens sjukhus

Orkar man så går man väl ut!

Du kanske, men inte jag, Vill inte smitta fler än nödvändigt.
Svar på tråden NI SOM BUNKRAR!!