Inlägg från: bra03 |Visa alla inlägg
  • bra03

NI SOM BUNKRAR!!

Blir man sjuk så är man väl knappast sjuk i en månad. Som influensa visst man kan må risigt i säg fyra dagar men sen brukar de flesta orka ta sig till affären. Varför handla för månader...

Jag har inte hamstrat en grej och har fortfarande lika lite eller mycket som annars. Och halsont är inget skäl till att inte kunna ta sig de få metrar vi har till närmaste butik.

Folk överdriver som om det vore krig i landet

• bra03

Och du tror att smittade får en stämpel i pannan eller en tatuering på armen med texten Corona. Dessutom så är det lindrigt så uppsöker man väl inte ens sjukhus

Orkar man så går man väl ut!

Kjell2 skrev 2020-03-17 21:13:38 följande:

Om jag blir blir smittad av Corona kommer jag inte vilja, och knappas få, gå ut och handla. Jag vill inte sprida smittan till flera. Detta även om jag bara är lite sjuk. Alltså saker hemma så vi klarar oss i två veckor.

Troligtvis är inte det  nödvändigt då jag kan få förnödenheter levererade av vänner.

Nu innebar detta bara lite komplettering förra veckan då vi har rätt bra med käk i frys och skafferi

• bra03

Tydligen är idioti mer smittsamt än Corona jag handlar och går ut när jag själv orkar, inte för att andra idioter inte vågar!

Kusinen skrev 2020-03-18 21:13:46 följande:

Fast det är väl just det man inte kan. Först ska man bli helt frisk utan minsta symptom och frisk i två dagar innan man får gå till affären. Det skulle ju utan problem kunna 3-4 veckor utan problem. Halsont är ett gigantisk skäl till att inte gå till affären!

Svar på tråden NI SOM BUNKRAR!!