Har du hamstrat pga Coronaviruset?
Jag har följt msbs råd om att ha mat och förbrukningsartiklar hemma så att jag klarar mig några veckor.
Jag har följt msbs råd om att ha mat och förbrukningsartiklar hemma så att jag klarar mig några veckor.
Du påstår det i lite olika trådar men nej, det är ingen rekommendation utan något du fantiserat ihop alldeles själv.
Rekommendationen är att leva OCH handla precis som vanligt.
Ja men det är ingen kris nu. Inte heller är det krig som du kanske noterat?
Din åsikt är bara en åsikt och gör det inte till en sanning.
Det är ingen kris i samhället även om du vill att det ska vara det.
Din åsikt är bara en åsikt och gör det inte till en sanning.
Det är ingen kris i samhället även om du vill att det ska vara det.
Allvarligt läge är inte samma sak som samhällskris.
Allvarligt läge är inte samma sak som samhällskris.
Du ber mig alltså förklara för dig på lätt svenska?
Allvarligt har du så stora brister i svenska språket kan och vill jag inte hjälpa dig.
Läs följande citat (från din egen länk)
"kris är ett tillstånd i samhället där konsekvenserna av en händelse är så svåra och allvarlig att de vanliga resurserna inte räcker till för att hantera händelsen."
Tänk nu på vad som står. "de vanliga resurserna inte räcker till för att hantera händelsen."
Även om du TYCKER att resurserna intre räcker till så gör dem det även om det KAN bli ansträngt. Vi är INTE där än och kommer troligen inte heller att komma dit även om vården kan bli ansträngd eller tom mycket ansträngd. Och nej, brist på toapapper är INTE en samhällskris. Det är jäkligt fånigt att ens tänka den tanken.
Även om du TYCKER att det är en samhällskris utan då ligger det på det personliga planet, kanske för att du vill att det ska vara kris, kanske för att du är en dramaqueen, kanske har du svårt att förstå sammanhang i skriven text. Vad vet jag. Jag har ingen aning och jag bryr mig faktiskt inte.
Vilka extraordinära insatser pratar du om?