Har du hamstrat pga Coronaviruset?
I Corona-tider...
I Corona-tider...
Nej men känner ilska mot alla idioter som köper upp allt toapapper tvål blöjor ersättning torrvaror mm mm mm så det skulle räcka för dom i ett år framöven utan minsta tanke på andra som också behöver dessa saker. Idioter rent ut sagt inget annat.
Nej men kommer köpa en extra förpackning toapapper eller ett storpack papper nästa gång Ica får en toalettpappersleverans enbart för att slippa stå helt utan för att idioter bunkrar.
Nja, jag har hämtat ut alla mediciner jag har på recept, så jag klarar mig i ett halvår framåt. Det kändes tryggast att göra så.
Utöver mina mediciner har jag inte hamstrat.
Jag köpte en extra nässprej då jag handlade senast. Räknas det?
Ja. Ville inte hamstra egentligen men problemet är att när alla andra börjar hamstra kan man inte stå kvar där som ett fån utan viktiga varor du behöver om några veckor/månader. Så jag tog ut all min receptbelagda medicin, köpte handsprit, Nezeril och Alvedon samt hamstrade lite torrvaror som var påväg att ta slut i butiken samt konserver. Nu är jag en del av problemet, andras panikhamstrande fick mig att behöva hamstra vilket ger andra panik över att allt börjar ta slut så de börjar hamstra osv.. Jag är inte orolig över viruset i sig men jag är däremot väldigt orolig över det mänskliga psyket och vilka effekter masspsykosen kan ge. Som t.ex. hur vissa länder börjar vägra att exportera viktiga varor för att man vill ge allt till sin egna befolkning.
Nej det har jag inte och kommer inte att göra.
Det är bara idioter utan egen tankeförmåga som hamstrar.
Nej.
Vi har inte utrymme för detta. Men skulle det bli kris, så har jag många matlådor.
Helt sjukt att man bunkrar toapapper.vetemjöl, pasta m.m.
Finns gammla ,sjukskrivna som inte har råd att bunkra utan köper när de väl behöver ska dom få vara utan tills nästa leverans kommer???
De som bunkrar alvedon de som verkligen blir drabbade och behöver eller de som har värk för jämnan ska de behöva vara utan för att folk bunkrat upp i mänder ifall att de behöver?
Var en mamma som skulle köpa ersättning och blöjer till sitt barn för hon hade slut hemma. Fanns inget kvar till barnet för att folk bunkrar. Ska detta barn inte få nån ersättning eller blöjor?
Ursäkta utrycket men vilken jäävla ego samhälle vi lever i!!
Vad menar du med hamstra? Onskar jag köpt handsprit medan det fanns, har istället köpt 10 flaskor flytande tvål. En person hade tydligen (i USA) åkt runt och köpt upp 17000 flaskor handsprit bara i sin stat för att kunna göra sig en hacka på ockerpriser i andrahandsförsäljning, och det finns sakert fler som han. DET kallar jag hamstra, inte köpa 10 flaskor.