Inlägg från: Anonymm20 |Visa alla inlägg
  • Anonymm20

Har du hamstrat pga Coronaviruset?

Tow2Mater skrev 2020-03-15 15:10:30 följande:

Vi har blivit ombedda att tvätta händerna ofta; efter man kommer in/hem, innan man lagar mat och innan man äter måltider, efter toabesok. Så ja.det går åt.

Det är något de flesta människor gör till vanligt....
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 15:10:30 följande:

Vi har blivit ombedda att tvätta händerna ofta; efter man kommer in/hem, innan man lagar mat och innan man äter måltider, efter toabesok. Så ja.det går åt.

Det är något de flesta människor gör till vanligt....
  • Anonymm20
    Jemp skrev 2020-03-15 18:28:21 följande:

Jo visst är det kris.

Så länge vi har mat på bordet och tal över huvudet så är det ingen kris.
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 22:18:15 följande:

Jahopp, så stänger alla restauranger och pubar imorgon där jag bor (USA), bara de som har take-out kommer fortsätta ha öppet. Kommer bli mycket McDonalds, hoppas deras leveranser håller. Trycket på mataffärer kommer öka ytterligare.

USA är rätt sena med tt stänga pubbar och restauranger...

Jag trodde du hade bunkrat mat? Så varför McDonalds? Ingår det att äta onyttigt enbart för att andra restauranger har stängt?
  • Anonymm20

Jahopp, så stänger alla restauranger och pubar imorgon där jag bor (USA), bara de som har take-out kommer fortsätta ha öppet. Kommer bli mycket McDonalds, hoppas deras leveranser håller. Trycket på mataffärer kommer öka ytterligare.

Jag trodde du hade bunkrat mat? Så varför McDonalds? Ingår det att äta onyttigt enbart för att andra restauranger har stängt?
  • Anonymm20

• Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-16 00:21:38 följande:

Varfor tror du jag har bunkrat mat? Jag handlade i tordags, skrev ett inlägg om vad som fanns i affären och vad som var slut. Ar det det du minns?

McDonalds är en av de storsta kedjorna som har take-out/drive thru, och därmed inte stänger.

Därför att ditt första inlägg antyder det.

Ja, jag vet vad McDonalds är. Jag ställde frågan varför det helt plötsligt blev så viktigt med skräpmat/onyttog mat?
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-16 00:23:02 följande:

Vad mera du med sena? Jämfort med vad? Har Sverige stänt sina?

Jämfört med andra länder.
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-16 00:36:53 följande:

vilka?

Danmark, Norge, Italien för att nämna några.
  • Anonymm20
    Pilsner skrev 2020-03-17 12:12:46 följande:

Kondomerna var slutsålda på apoteket igår!

Det kommer födas många barn om 9-10 månader...

Om folk hamstrar kondomer så innebär det snarare att det inte kommer att födas nånga barn om 9-10 månader... du vet kondomer skyddar mot graviditet till iallafall 98%
Svar på tråden Har du hamstrat pga Coronaviruset?