fultextad användarhandbok skrev 2024-06-22 13:44:13 följande:
Så bra att det fungerade, då är det som bra då.
Det var trevligt att läsa! Det var fint att uppleva. Strömmen i Öresund, inte bara den vind som blåser, utan även fartvind och den vind som strömmen genererar. Om du är bekant med linjär algebra är det som att addera vektorerna typ. Också något alldeles speciellt att se ljuset från en avlägsen oljeplattform, eller att länsa för babords halsar, hålla god fart och se solen gå ner. Eller se Island framträda i mörkret. Ja alltså Stockholm! Blir det som en semester dit? Är inte så bekant med staden egentligen, men Runmarö var nog helt trevligt. Som lite kuriosa har jag varit på Sveriges östligaste punkt.
Det förstår jag verkligen! En sådan äventyrlig resa berör säkert på djupet, förutom alla de vackra vyerna och all tid du fick till att tänka ostört. Jag skulle tyvärr vilja påstå att jag är sällsynt obekant med linjär algebra. Kan tänka mig att ljuset från en avlägsen oljeplattform känns både trösterikt och som en påminnelse om hur långt bort från allt och alla man befinner sig. Att se Island framträda i mörker skulle jag verkligen vilja uppleva någon gång, men så länge får jag njuta av Stockholms stadssiluett 🏙 Det blir en semester med fokus på skärgård, nya gamla möten människor emellan, mat, dryck och kultur och antagligen en fruktansvärd skoskav. Det brukar alltid sluta så för mig, men det beror nog på att jag går väldigt mycket och aldrig har strumpor i skorna 😅 Sveriges östligaste punkt har jag inte koll på, men kul att du har varit där! 😊 Känner att jag måste ta reda på var det är så jag inte råkar besöka den och missa det 🥹