Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Här är vi alla vänner.

Anonym (Old) skrev 2024-05-28 15:23:58 följande:
    Tack ❤️ en sån fin historia. Mina föräldrar hade också hund.
    Varsågod! ❤️ Ja, då kan du säkert föreställa dig vilken lättnad det var att det slutade så lyckligt 🥹
  • Eurydike
    Anonym (Old) skrev 2024-05-30 17:18:52 följande:
    Ja, verkligen. Är själv djurmänniska. En av flera tunga saker att hantera just nu är förlusten av ett älskat djur.
    Då förstår jag verkligen att du är ledsen 😢 Jag har tagit det oerhört hårt när mina djur har dött. Synd att djur (ofta) lever så kort jämfört med människor 🖤🐾
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-06-01 13:43:16 följande:

Jag sitter och funderar på vem Klas-Göran är och om han fortfarande är kär i mig?

För, är du kär i mig ännu Klas-Göran? Har du kvar dina känslor för mig? *Ylar*.

Klart han är! Han har inte bara kvar sina känslor för dig, utan de har vuxit sig starkare under åren. Nu blir han knäsvag och får hjärtklappning bara han tänker på dig 😍
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-06-04 15:37:12 följande:

Nu tar jag helg. Ja, redan nu. Jag kommer vara ledig resten av veckan. Imorgon ska jag träffa ET och på torsdag ska jag till Slottsskogen och hänga med ett gott gäng. Skrattande

Låter spännande att träffa en utomjording och vem vill inte hänga med ett gott gäng 👽🤩 Gå inte vilse i skogen nu bara, för då kanske vargen kommer och tar dig 🌲🐺
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-05-27 21:20:22 följande:
    Smart synsätt, cirklar som går in i varandra behåller ju ändå sitt oberoende. En sådan beskrivning är intressant, för delvis vilar ju sådana konstverk på sätt och vis på en negation, åtminstone för oinsatta som jag. Lite som John Cages 4:33, en komposition som är tyst i drygt fyra och en halv minut, en komposition utan musik, bara publikens ljud hörs och så där. En sådan låga måste man ju vara idérik för att komma på. Du har väl genomgått en svår konstutbildning? Det skulle jag inte ha klarat. 

Inte är jag heller någon expert. Då och då är det användbart att göra modeller och ekvationer. Ett par av mina hobbyn är sådana att det har blivit en del modellerande och uträkningar. Emellanåt använder jag det inom andra områden för att få reda på något så gott det går, eller att effektivisera eller optimera något, har fått lite användning av det i mitt nuvarande tillfälliga arbete. Kanske att jag får användning av det i kommande studier i höst, som jag hoppas klara av. Annars är jag inte så uträknande av mig. Använder du ofta modeller eller så?

Ska se om jag hittar boken i veckan, har den inte hemma hos mig nämligen.
    Tack så mycket! Jag tyckte det var en bra bild av hur jag föreställer mig det 😊 Den kompositionen låter väldigt vacker och det verket måste jag kolla upp! Ibland kan andras reaktioner på något/någon vara en bra spegel, ibland inte. När jag speglar mig i andras ögon ser jag ofta väldigt olika ut. På senare tid har jag börjat undvika de värsta speglarna, även om jag såklart inte bara speglar mig i de smickrande ???? Varje morgon frågar jag min spegel ?Spegel spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast i landet är?? 😉

Min konstutbildning består av en tvåårig yrkesutbildning inom konst, plus att jag har en nästan färdig kandidatexamen med inriktning på konstvetenskap. Jag har dock inte skrivit någon uppsats, för jag började jobba som skulptör innan jag blev färdig med utbildningen. Jag har även en nästan färdig kandidatexamen i psykologi/sociologi. Ibland funderar jag på att läsa färdigt, bara för att.

Användbara modeller och uträkningar låter som ett bra sätt att ta sig an en utbildning. Om man vänder på det så använder jag mig säkert av en hel del modeller utan att jag vet om det. Mitt beteende är säkert så pass förutsägbart att det skulle gå att göra en ekvation av det i efterhand, men i förhand använder jag inga modeller. I alla fall inte som jag kommer på just nu. Jag använder mig inte av scheman heller, istället har jag fastnat för listor. Ostrukturerade listor med stor frihet. Kanske stryker jag en punkt här, en punkt där. Sakerna på listan ska bockas av inom en livstid, så vi får se om jag hinner klart beroende på hur länge jag lever 😅
  • Eurydike
    Mortiscia80 skrev 2024-06-06 08:08:56 följande:

Ha en trevlig nationaldag! :)

Trevlig nationaldag på dig också! 😊🌸
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-06-07 20:15:53 följande:
    Att spegla sig i andras ögon kan verkligen ge olika resultat, deras synvinklar, uppfattning och tolkningar kan skilja sig mycket åt. Ändå finns där en gemensam händelsehorisont, nämligen du och de. Medvetna aktörer som du kan spegla dig i och som kan göra det samma i dina ögon, ömsesidigt skapande. Nå men vad svarar spegeln då?

Det är nog riktigt bra och långt mer avancerat än jag! Då har du nästan som dubbla utbildningar i konst. Både psykologi och sociologi är också intressanta ämnen. Speciellt är det intressant då det leder vidare ut i andra ämnen. Det finns inom psykologin olika inriktningar med. Säkert har man nytta av alla de ämnena på flera olika vis. Har du tid och ork kan du absolut läsa klart konstvetenskapen. Speciellt om du int sku hamna att läsa om allt från början.

Säkert gör du, att gå ut genom en dörr eller att uppskatta avstånd eller att kasta en boll kräver också modeller och information som bearbetas, en form av algoritmer kanske. Kunna avgöra en kastparabel och sådant. Nä, scheman kan bli tråkiga, fast till bra hjälp ibland, frihetliga listor låter däremot trevligt. Ja, du har också sådana att göra-önskemål. Samma här! Att önska är väl första steget dit.
    Precis så! Och ibland kan det hända att man klickar väldigt bra med någon man inte borde klicka med. Det hände mig i helgen. Något gick helt rätt i det ömsesidiga skapandet. Spegeln har (tyvärr) fortfarande inte släppt sin sjukliga fixering vid Snövit. När jag speglar mig i den är den alldeles matt, men så fort jag nämner hennes namn lyser den upp hela rummet. Så den svarar alltid Snövit, med en dåres besatthet 🥹

Ja, det är intressanta ämnen och många stora namn återkommer. Yrkesutbildningen var ganska praktiskt inriktad, men vi läste en del konstvetenskap där också. Dessutom åkte vi ofta på utställningar och tittade på konst, vilket var spännande.

Sådana listor är bra på så vis att de inte skapar någon stress. Punkterna är nedskrivna och glöms inte bort, men man skyndar inte mot målet. Plötsligt dyker rätt tillfälle upp och då bockar man av den saken på listan. Jag tycker inte om stress och press 😅 Kan tänka mig att resan till Island borde ha funnits med på en sådan lista ⛵️
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-06-12 12:51:24 följande:

Dj Torsten is playing: Kelly family-Fell in love with an alien.

Varje gång jag hör den låten tänker jag på ET. Skäms

Fin låt! Jag brukar lyssna på den 🤩😍👽

Torsten har bra smak 🐀

">

• Eurydike
    Freddie K skrev 2024-06-19 09:13:31 följande:

Nu har jag precis ätit Tacos. Det var jättegott, men så söligt. 

Det är bara att smörja in dig i fettet så håller sig huden len och smidig ☺️ Billigt är det också!
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-06-16 20:43:46 följande:

Vilken eller vilka svenska dialekter är svårast att förstå? Min röst går till grov närpesiska och de skånska dialekterna. Den här estlandssvenskan låter ju som österbottniska: 

Svår fråga! Jag känner spontant att jag inte är tillräckligt insatt i dialekter för att kunna svara på det, men kan bidra med några språkliga missförstånd istället. I hälsingemålet säger de ?Jago? när de menar ?Jag också? (Jag å) och då fattade jag aldrig vad Jafars papegoja hade med saken att göra 🦜 Halt uttalas hart med r istället för l och plural omvandlas till singular i vissa beskrivningar ?Cyklarna är hel? och så skippar man ändelsen på slutet. Bron betyder ungefär samma sak som verandan och det fick jag lära mig när jag skulle gå ut och hämta min kompis skulptur som stod på bron. Jag hade gått ut i trädgården och letade efter en liten trädgårdsbro där skulpturen skulle stå, men då ropade kompisen ?Vad gör du där borta?! Jag sade ju att den står på bron!? och jag fattade fortfarande inte var hon hittade sin osynliga bro 😅
Svar på tråden Här är vi alla vänner.