• RaYzLeR
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-08-25 15:50:35 följande:

Fick ett samtal från mormor igår och hon berättade att morfar har konstaterad lungcancer 

Jag slutade röka för en vecka sen då jag är rädd för lungcancer.
  • RaYzLeR

Lungcancer är ett hemskt dödsbesked att få. Jag slutade röka för ett tag sen då jag ej vill drabbas av denna hemska sjukdom.

Nu så har jag ju rökt i 24 år så jag kan ju drabbas av rökningsrelaterad lungcancer upp till 20 år efter att jag slutat röka, men för varje år som går så minskar risken att drabbas.

• RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-08-27 18:35:23 följande:
    Vilket bra beslut RaYzLeR och starkt av dig att lyckas sluta röka! Jag håller både tummar och tår för att du håller dig frisk och slipper drabbas av något så hemskt. Skönt att risken för att drabbas minskar för varje år!
    Pappa slutade röka när jag var 14 år gammal. Han är 70 år gammal nu. Mamma slutade röka för några år sen. Hon bor på ett äldreboende och är 68 år gammal. Både min mormor och morfar rökte, dom fick inte cancer, men dom blev inte så gamla, så därför så vill jag inte röka.

Man kan dö tidigt av rökning även om man inte får cancer.
  • RaYzLeR
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-08-27 20:20:12 följande:
    Det var ett mycket hemskt besked fast mormor är den som har tagit det hårdas.
    Tack för omtanken🤗
    RaYzLeR skrev 2023-08-27 18:28:30 följande:

Lungcancer är ett hemskt dödsbesked att få. Jag slutade röka för ett tag sen då jag ej vill drabbas av denna hemska sjukdom.

Nu så har jag ju rökt i 24 år så jag kan ju drabbas av rökningsrelaterad lungcancer upp till 20 år efter att jag slutat röka, men för varje år som går så minskar risken att drabbas.

Det var ett klokt beslut att sluta med rökningen .
    Min morfar slutade att röka för 20 år sedan
    Lungcancer är en lömsk sjukdom som man kan få även fast att man slutade röka för 20 år sedan. 🙁
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-09-10 21:16:57 följande:
    Hej hej på dig! 😁
    Varför ska du ta en paus från forumet? Rynkar på näsan
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-09-11 10:27:44 följande:
    Pausen blev inställd! Jag är alltid tillbaka innan någon hinner sakna mig eller ens blinka. Det löste sig ändå 😂🎈
    Det är bra! Alltid trevligt att ha dig här! 😃🤗
Svar på tråden Här är vi alla vänner.