Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Var ni ihop länge?
Om du skrattar åt mig blir jag först ledsen, sedan arg och sedan ledsen igen.
Ett par veckor om jag minns rätt, men det var sommar och man var i början på livet, han var snäll och charmig och omtänksam, och det var...det var väldigt bra, bara.
Varför tog det slut-slut?
Jell-o pplz. Någon som spelar på hästar här förutom jag?
Ända orsaken till att jag önskar att jag bodde i hus med större tomt. Alla odlingsmöjligheter. Saknar det lite.... Men hade aldrig orkat i längden så lika bra att låta bli. Det får duga med det i fönstrena plus att vi faktiskt har skaffat en liten kolonilott nu i mars.
Fd kollegan verkar ligga i =).
Ja, jag har alltid tyckt att det verkar rätt mysigt när jag gått förbi. Koloniområdet ligger bara några minuters prommenad från där vi bor, vilket är smidigt för oss som inte har bil. Planen för sommaren är bara att städa upp och rensa och utvärdera livet i några träd och buskar och se om stugan är brukbar fortfarande. Lotten har varit övergiven i 15+ år. Ja, vi köpte den lite i blindo... =P
Jag är inte så mycket för solstolar. Jag blir bränd i April typ =/
Jag håller på och pillar på en prisjämförelse på diverse recept. Billighetsmärken (som typ ica basic, coop extra osv), medel ("märkesvaror" som typ barilla, felix, arla), eko. Någon som är intresserad?
Jo, det kan vara en bra sak. Det är bra att ha kontroll över sina matkostnader för det är oftast där det trillar iväg och man vet inte vart pengarna tog vägen.
Det är inte ett dugg märkligt att skådespelare används på alla språk de kan. Viggo Mortensen dubbade Aragorn till typ 4 språk utöver engelska och Vin Diesel var Groot på 15 språk (om det nu gills).
Haha näe :D Junior är en "han", än så länge. Men dammråttor finns i hemmet, det ska inte förnekas. Jag satsar på nivån "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete" x) Klappa katten från mig! Saknar att ha en pälskling, men det får vänta några år.
Tack =) Ja man mår ju så mycket bättre då, och så härligt att göra sina egna plagg, ger en helt annan tillfredsställelse. Och så tror jag att om folk gjorde sina kläder skulle vi ha en helt annan konsumtionskultur just där, de skulle ffa hålla bättre och man vill antagligen använda dem längre, och lappa när de går sönder x)
Ja!!! :D
God morgon förresten allihop. Idag blir det tvättstuga, så skönt att ha egna maskiner! Och så blir det nog en promenad med junior på em, nu när stormen lagt sig.
Strålande sol!! :D Och stormen har gått över, trodde huset skulle blåsa bort tors-fre :s Glad att man inte satt upp växthuset än, det hade legat i riskzonen en sådan gång. Jag tror det har kommit snödroppar hos grannarna, man får iaf lite vårkänsla mitt i allt elände :)
Du skulle se vår trädgård, där finns massor med fina växter! :) Inte min förtjänst, jag har den gröna tummen mitt i handen men hoppas på att kunna börja med att driva upp tomater åtminstone, och ta det vidare därifrån. En kollega odlar vindruvor i sitt, där kan vi snacka om avundsjuka :D
Till sommaren ska jag ta tag i att skörda från våra äppelträd och prova saftmajan :) Sedan har vi ett vildvuxet trädgårdsland med hur många slags växter och blommor som helst! Bland annat rabarber, som ett år var så stora att det största bladet hade täckt vilket mindre köksbord som helst :D Haha!
Många! Stenäpple, transparence blanche, ingrid marie, höstäpple, åkeröäpple, vinteräpple och oranie. Plus att vi har päron, plommon, surkörsbär, körsbär och bigarråer. Samt en del buskar med ovanliga men ätbara bär som jag inte vet vad de heter. Så en hel del om man vill/har tid att ta reda på det :) Så därav inköpt saftmaja.
Det låter underbart! Ett fint sätt att komma nära naturen :D
Haha. Jag som är rädd för clowner. .
Det behöver du inte ha dåligt samvete för. Då händer det lite i tråden i alla fall. .
Jo, ska se hur lång den är bara. Jobbigt bara att jag måste skriva den, för jag har den inte digitalt på den här datorn.
Den är nog för lång, nu när jag tänker efter.
Jag kan ju dra en historia om Torsten istället. Igår var han sur på mig. Det var något som han var upprörd över och han är så jäkla ouppfostrad så han ba:" Ey, mon. Ya just a bwattyboy. Ya ain't got no skills". Då blev jag lite sne, haha.
Garvar åt mig själv. Vilken poet man är. .
Nu fan får det räcka med mardrömmar!
Jag måste berätta om mardrömmen.
Jag vaknade hemma hos pappa och hans tjej. I rummet satt en ursnygg naken blondin. Vet inte hur hon hade kommit dit, men det visade sig att hon hade suttit i min garderob i en månad. Hon höll på med att sända live och tyckte att vi kunde göra det. Vet inte hur hon hade fått dit alla grejorna. Det var hur mycket grejer som helst. Hon började göra sin grej, då kom pappas tjej in i rummet och gormade att jag inte kunde ha en naken tjej på rummet. Jag får panik och säger att jag inte har sett henne tidigare. (vilket var sant). Jag blir utkickad och sen kommer pappa in och ska slå ihjäl mig så jag flyr ut till svalen, där möts jag av den här tjejens gorilla och hans kumpaner. Stora som lagårdsdörrar. Han drar fram en kniv och hotar mig, varpå jag försöker ta mig loss. Han börjar hugga mig, sen vaknar jag genomsvettig.
* Dricker kaffe till The Cranberries - Zombie*
Passande för jag känner mig som en, woot woot.
Över 700 inlägg. Får la bjussa på tårta snart då. .
Dags att få lite sol. Ska sätta mig på altanen en stund med en kopp kaffe.
Later.
Gött att vara nyrakad. Känner man sig som människa igen. På tal om ingenting.
Har ni sett Chinese Zodiac med Jackie Chan? En märklig film. Han pratar kinesiska fast dem har dubbat det till engelska med hans röst.
Hej själv du fina. . Jag har i alla fall en bra söndag. Hoppas du också har det. .
*engelsktalande
Ja!!! :D
God morgon förresten allihop. Idag blir det tvättstuga, så skönt att ha egna maskiner! Och så blir det nog en promenad med junior på em, nu när stormen lagt sig.
Du skulle se vår trädgård, där finns massor med fina växter! :) Inte min förtjänst, jag har den gröna tummen mitt i handen men hoppas på att kunna börja med att driva upp tomater åtminstone, och ta det vidare därifrån. En kollega odlar vindruvor i sitt, där kan vi snacka om avundsjuka :D
Till sommaren ska jag ta tag i att skörda från våra äppelträd och prova saftmajan :) Sedan har vi ett vildvuxet trädgårdsland med hur många slags växter och blommor som helst! Bland annat rabarber, som ett år var så stora att det största bladet hade täckt vilket mindre köksbord som helst :D Haha!
Tack, dina ord värmer
Kan ju nämna bara för sakens skull att två av de jag diskuterade med igår påstod sig jobba/ha jobbat inom vården - det kanske stämmer, men Gud hjälpe mig för att träffa på en sådan vårdperson.
Godmorgon
Här blir det förklarande och försvar av den svenska regeringsformen, samt sannolikt promenad i solen lite senare
Ännu mer avundsjuk, speciellt på äppelträden. Vilken sort är det?
Jag brukar gå runt i mina föräldrars trädgård och bara njuta, den är också sådär full med blommor och bär och sånt. Just nu går ju inte det, men det kommer
Hej hej