Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2023-10-23 14:19:12 följande:

Jag har kommit på ett nytt ord för potatis: Vodkabär. Jag inser att potatis inte är ett bär, men ändå.

Jag läste på lite om det och det verkar gå åt en himla massa vodkabär för att göra vodka. Hundra kilo bär ger bara tio liter sprit ????🍸
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-24 16:23:04 följande:

Idag är jak en troett, men snell hest som aeta massa kress. Skrattande

Duktig pålle! Här har du en morot, men du äter kanske bara kress? 🐴🥕
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-24 16:29:37 följande:
    Teehee. Gracias senorita. Morot är gott ibland.

Jag tänkte jag skulle ha tagit en paus från FL så tystnar jag ett par dagar så vet du. 
    Vilken tur då! 😋

Aha! Då vet jag 😊 Ibland kan det vara bra att ta en paus och återvända med piratflaggan i topp 💀 Tack för att du sade till och segla lugnt så länge! ⛵️
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-25 16:21:34 följande:

Tack ET för ännu en lyckad träff. Du gör mitt liv värt att leva.

Te amo, siempre! Hjärta

Tack själv! Vad fint sagt och kul att vi fick säga hej då till restaurangen tillsammans 😍

Detsamma till dig! Fast jag var tvungen att googla vad det sista ordet betyder 😅❤️

• Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-27 05:21:30 följande:

Jaha då är man 40. It's downhill from here!

Här kommer 40 grattis i efterskott! 🥳🎂🌷🎈

Ofta behöver man vänja sig vid ett nytt 10-tal för att bli vän med det. Jag hade själv ålderskris och kände mig gammal när jag fyllde tio år 😅
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-27 10:02:12 följande:
    Tack, vad snällt! Glad.

Haha, jo, man kan nog känna sig gammal redan då. 
    Varsågod! 😊

Ja, tydligen 🤣 Nu ska det här gamla skrället ta sig upp ur sängen och göra lite nytta. Ikväll släpar jag nog hem en hel tomtesäck med godis tror jag 🎅🏻🤔
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-27 10:12:08 följande:
    Det låter gott! Jag ska själv ut på lite ärenden nu. Hoppas du får en bra dag. Glad
    Tack så mycket! Detsamma till dig kära Freddie 🤗
  • Eurydike

Tänkte tipsa om att det finns många skräckfilmer på SVT Play just nu, för den som vill se. Både lite mer moderna och gamla klassiker. Jag började titta på två, men fick stänga av innan filmen var klar båda gångerna. Nu när jag bor ensam är jag så rysligt feg. Jag är redan rädd för skuggan bakom fåtöljen, så det lär ju inte bli bättre om jag börjar sträckkolla på skräckfilmer 😱 Men någon av er kanske är modigare!

• Eurydike
    Anonym (Fanny) skrev 2023-10-29 05:44:45 följande:

Hej !
    jag har en liten fråga som jag gått och burit på ett tag men aldrig pratat om det med någon 

Ibland känns det som att jag är död , inte död så men att man lever fast inte fullt ut.  Man går till jobbet varje vardag och kommer hem till sitt ensamma liv. Dag ut och dag in vecka för vecka år för år . Man kommer hem sätter på tvn dricker lite kaffe innan dusch och middag , sen på helgen går man kanske ut någon gång , kanske träffar någon. Men det känns som man inte riktigt kommer någonstans . Det känns som att månadens stora händelse i mitt liv är när jag tankar bilen att det kostar närmare 1600 kr . 
    Annars är det bara äta sova jobba chilla typ. visst har vänn som jag träffar och så men inget mer. Har provat dejta killar några gånger men det blev ett fiasko och jag kände mig bara mer ensam. 
    Nu till min fråga är det någon mer som känner lever likadant ? Har många gånger frågat mig själv om det är något fel på mig fast det är det ju inte men kanske behöver en liten kick eller pusch för att komma i rätt riktning och förändra detta  enformiga liv och börja leva 

Hej!

Jag har känt lite så sedan jag separerade från mitt ex. Det blev som att börja om från början på många plan i livet, för framtiden jag hade planerat finns inte längre. Många dagar har uppdraget varit att bara ta mig igenom dagen. Känslan du beskriver uppstår för mig när jag gör för lite nya saker. Jag behöver ha spänning och variation, mål och mening. Ibland kan det räcka med att träffa nya människor, se nya platser eller göra något nytt. Då får jag en kick och känslan av att vara en levande död försvinner. Försök skapa lite mer variation i livet. Finns det något du vill se eller göra?
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-29 15:38:12 följande:

Jag vill bara spinna vidare på det här med slentrian. Vi alla känner så någon gång och för mig kan det vara en trygghet med rutiner och så, även om det kan bli tråkigt med. Man måste nog utmana sina komfortzoner, fast inte för mycket. Man ska ju inte göra sånt man känner sig jätteobekväm med. 

Jag tror det är viktigt med en balans mellan trygghet och utmaning. I komfortzonen får man vila och känna sig trygg, men man utvecklas kanske inte så mycket. Vågar man sig ut ur komfortzonen får man möta nya utmaningar, på gott och ont. Ibland upptäcker man saker man gillar, ibland inte.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.