Freddie K skrev 2023-10-19 10:28:19 följande:
Jag är så deprimerad!
Jag vill inte klaga, men jag är så deprimerad. Jag ska precis fylla 40. Fyller nästa vecka. Jag har inga direkta framtidsplaner mer än att skriva. Det är det jag gör.
Jag har två bra kompisar och jag är omtyckt på "jobbet", men jag har ingen partner och det gör mig ledsen. Jag försöker att vara positiv och att tänka på det jag har istället för att tänka på det jag saknar, men det är inte lätt!
Är det här bara en 40-års kris, eller vad tror ni?
Jag har haft det så här länge nu.
Jag ville bara skriva av mig lite.
Snälla, inga påhopp.
Mycket kloka svar av fultextad användarhandbok!
Att vara deprimerad är verkligen inte kul. Tyvärr måste du nog börja göra saker på ett nytt sätt om du vill få till en förändring. Dina framtidsplaner kan du fundera över. Vad vill du göra med ditt liv? Finns det några platser du vill se? Några saker du vill göra?
Jag förstår att du inte trivs med att leva ensam, eftersom ensamheten är ofrivillig. Om du vill träffa en partner behöver du komma ut i sammanhang där du träffar nya människor. Jag vet att jag har föreslagit att du ska gå en skrivkurs. Det tycker jag fortfarande är en bra idé! Vill du inte gå ensam så kan jag gå med dig, då gör vi det ihop ✏️