Här är vi alla vänner.
Tack
Jag tycker att du skriver väldigt bra svenska; bättre än en hel del etniska svenskar.
Hur gammal var du när du kom hit?
Ja...han åklagaren säger ju att inom första halvan av 2020 ska han antingen väcka åtal eller lägga ner utredningen, så vi får väl se.
Man hoppas ju, framförallt att mördaren fortfarande lever så man kan fråga ut honom.
Jag såg också att den som leder Palmemordsutredningen sagt att nån kommer åtalas rätt snart men jag tror det när jag ser det.
Du har aldrig funderat på en extern hårddisk? Jag har en, den var rätt billig och svalde massor (bl a alla avsnitt av Allo allo, emliga armén) - sen kom en till katt förklädd djävul och gnagde på sladden
F.ö. skulle jag inte klara mig utan extern hårddisk. Bra grejer!
Jo, jag gör mitt bästa för att förklara virus och sådant i några andra trådar, men jag är rätt så rak och frispråkig ibland.
Så jag börjar känna mig som någon märklig kombination av Florence Nightingale, Moder Theresa, Anders Tegnell, Agnes Wold och Joseph Mengele.
Det är väldigt konstigt.
De är också söta, gubbens favoriter i vår djurpark
Den ser ut ungefär:
Stockholm - för att båten går dit, och vissa i familjen (jag) föredrar att åka båt. Och så kan man susa förbi slottet och peka ut var kungen jobbar
Kolmården - för det är stort och fint, och mycket plats för djuren.
Liseberg - säger väl sig självt egentligen.
Karlskrona - där bor mormor och morfar, och så är det en vådligt vacker stad
Eller smörrebröd (i Danmark kan de det där med pålägg), eller Skagenspätta med räkor, nykokt potatis, hemmagjord remouladsås och tranbär.
Finns förresten ett rätt roligt avsnitt av Kitchen Nightmares där Gordon Ramsay besöker en dansk restaurang i Florida - rekommenderas, av flera skäl
Härligt med den där spättan. Låter gott!
Det är skitroligt:
- Gordon Ramsay går mot restaurangen, samtidigt som han håller ett lidelsefullt tal om dessa modiga, danska immigranter som vågat sig på att pröva lyckan i Amerika (visar sig att danskarna är borta sedan länge, det är bara namnet som är kvar)
- I sann, inkluderande anda hälsar Gordon Ramsay på danska med hjälp av parlör - ägarna begriper inte ett ord eftersom de är amerikaner (frågan är om de hade gjort det i alla fall, Gordon Ramsay talar pissdålig danska)
- Kocken är från Västindien
- Menyn saknar såväl smörrebröd som Skagenspätta
- Menyn har dock gravlax, som ser mer ut som beef jerky (jag undrar fortfarande vad i all världen de hade gjort med den stackars laxen)
- En av servitriserna har dille på att göra egna takeaway-doningar i form av svanar av aluminiumfolie
- De kommer på den briljanta idén att göra caesarsallad med råa morötter
- Gordon Ramsay, känd för sina oneliners, häver ur sig i frustration att hans mormor kan laga bättre mat och hon är död
- Det börjar brinna i köket mitt under middagsserveringen
Och sådär håller det på
Jag för min del har just blivit klar över att jag är mycket dummare än jag trodde, och möjligen borde sättas under förmyndare
Ungefär så. Dessutom är de vana vid att hantera drängfulla britter, och då går det mest ut på att vänligt men bestämt mota bort dem från frihetsmonumentet.
Det tror jag inte att det gör, för här är folk duktiga på att följa det som gäller.
Men det grundar sig som sagt, i mångt och mycket, på det levande minnet av Sovjettiden och dess deportationer till Sibirien.
Plus, kanske, att här finns fortfarande smittsamma sjukdomar i omedelbar närtid - de har t ex problem med TBC på fängelserna.