• flygrl

    Här är vi alla vänner.

    Disa35 skrev 2020-04-09 06:02:30 följande:

    Tack

    Jag tycker att du skriver väldigt bra svenska; bättre än en hel del etniska svenskar.

    Hur gammal var du när du kom hit?

    Ja...han åklagaren säger ju att inom första halvan av 2020 ska han antingen väcka åtal eller lägga ner utredningen, så vi får väl se.

    Man hoppas ju, framförallt att mördaren fortfarande lever så man kan fråga ut honom.


    Tack för vänliga ord om mitt språk. Jag har vart här sen jag va -9 månader = jag är född här men av invandrade föräldrar. Försöker däremot bli bättre på skriven svenska, lära mig uttrycka mig bättre, få större ordförråd, komma ifrån miljonsvenskan jag snackar pga jag är uppväxt och fortfarande bor i orten. Eftersträvar att va del av det svenska samhället och att såsmåningom kanske kunna plugga.

    Jag såg också att den som leder Palmemordsutredningen sagt att nån kommer åtalas rätt snart men jag tror det när jag ser det.
    Disa35 skrev 2020-04-10 08:58:43 följande:

    Du har aldrig funderat på en extern hårddisk? Jag har en, den var rätt billig och svalde massor (bl a alla avsnitt av Allo allo, emliga armén) - sen kom en till katt förklädd djävul och gnagde på sladden 


    Lät så roligt det där med en till katt förklädd djävul. Hoppas den lilla djäveln inte tog skada av överfallet på sladden. :/

    F.ö. skulle jag inte klara mig utan extern hårddisk. Bra grejer!
    Disa35 skrev 2020-04-11 04:44:53 följande:

    Jo, jag gör mitt bästa för att förklara virus och sådant i några andra trådar, men jag är rätt så rak och frispråkig ibland.

    Så jag börjar känna mig som någon märklig kombination av Florence Nightingale, Moder Theresa, Anders Tegnell, Agnes Wold och Joseph Mengele.

    Det är väldigt konstigt.


    Varför Mengele? Va finns det för beröringspunkter mellan en vettig person som dig och ett sånt monster?
    Disa35 skrev 2020-04-11 08:30:05 följande:

    De är också söta, gubbens favoriter i vår djurpark


    Vem gillar inte lemurer och surikater? Otroligt söta och charmiga små djur!
    Disa35 skrev 2020-04-11 08:48:39 följande:

    Den ser ut ungefär:

    Stockholm - för att båten går dit, och vissa i familjen (jag) föredrar att åka båt. Och så kan man susa förbi slottet och peka ut var kungen jobbar

    Kolmården - för det är stort och fint, och mycket plats för djuren.

    Liseberg - säger väl sig självt egentligen.

    Karlskrona - där bor mormor och morfar, och så är det en vådligt vacker stad


    Disa35 Sweden Tour 2020! :P
    Disa35 skrev 2020-04-11 09:27:02 följande:

    Eller smörrebröd (i Danmark kan de det där med pålägg), eller Skagenspätta med räkor, nykokt potatis, hemmagjord remouladsås och tranbär.

    Finns förresten ett rätt roligt avsnitt av Kitchen Nightmares där Gordon Ramsay besöker en dansk restaurang i Florida - rekommenderas, av flera skäl


    Det där Kitchen Nightmares med den danska restaurangen skulle jag gärna villa se. Är ju öht underhållande program.

    Härligt med den där spättan. Låter gott!
    Disa35 skrev 2020-04-11 09:40:52 följande:

    Det är skitroligt:

    - Gordon Ramsay går mot restaurangen, samtidigt som han håller ett lidelsefullt tal om dessa modiga, danska immigranter som vågat sig på att pröva lyckan i Amerika (visar sig att danskarna är borta sedan länge, det är bara namnet som är kvar)

    - I sann, inkluderande anda hälsar Gordon Ramsay på danska med hjälp av parlör - ägarna begriper inte ett ord eftersom de är amerikaner (frågan är om de hade gjort det i alla fall, Gordon Ramsay talar pissdålig danska)

    - Kocken är från Västindien

    - Menyn saknar såväl smörrebröd som Skagenspätta

    - Menyn har dock gravlax, som ser mer ut som beef jerky (jag undrar fortfarande vad i all världen de hade gjort med den stackars laxen)

    - En av servitriserna har dille på att göra egna takeaway-doningar i form av svanar av aluminiumfolie

    - De kommer på den briljanta idén att göra caesarsallad med råa morötter

    - Gordon Ramsay, känd för sina oneliners, häver ur sig i frustration att hans mormor kan laga bättre mat och hon är död

    - Det börjar brinna i köket mitt under middagsserveringen

    Och sådär håller det på


    Ha ha!
    Disa35 skrev 2020-04-12 09:51:01 följande:

    Jag för min del har just blivit klar över att jag är mycket dummare än jag trodde, och möjligen borde sättas under förmyndare


    Du dum? Knappast va?
    Disa35 skrev 2020-04-12 11:10:22 följande:

    Ungefär så. Dessutom är de vana vid att hantera drängfulla britter, och då går det mest ut på att vänligt men bestämt mota bort dem från frihetsmonumentet.

    Det tror jag inte att det gör, för här är folk duktiga på att följa det som gäller.

    Men det grundar sig som sagt, i mångt och mycket, på det levande minnet av Sovjettiden och dess deportationer till Sibirien.

    Plus, kanske, att här finns fortfarande smittsamma sjukdomar i omedelbar närtid - de har t ex problem med TBC på fängelserna.


    Med föräldrar som flytt kommunistförtryck på både Cuba och Venezuela har jag stor förståelse för att letterna lider av trauma efter Sovjet/kommunist-tiden. Det öppna demokratiska samhället är viktigt att slå vakt om.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-09 07:40:55 följande:

    Tack. . Jag måste säga det samma. Alltid trevligt att prata med dig. .

    God morgon förresten.


    Litenmenhård skrev 2020-04-09 19:31:30 följande:

    Alltid lika trevligt. .


    Litenmenhård skrev 2020-04-12 09:08:49 följande:

    Hoppas du kommer i form snart igen. Det är roligare när du är här. . Även om de andra så klart är trevliga att prata med.

    Haha, ja, får skylla på Torsten. :-P.

    Glad påsk på dig med så länge. .


    Tack för dina snälla ord! Det värmer.
    Litenmenhård skrev 2020-04-09 09:01:56 följande:

    Ett skämt:

    De personerna behövde verkligen besök! De var sura när vi kom och glada när vi gick. .


    Ha ha...gillar verkligen din humor!
    Litenmenhård skrev 2020-04-09 14:43:59 följande:

    Nu har jag suttit på altanen hela förmiddagen och större delen av eftermiddagen. Har fått massa sol. .


    Härligt med sol. Jag sitter också gärna på balkongen/uterummet när solen skiner. På sommaren ligger jag t o m därute.
    Litenmenhård skrev 2020-04-10 08:38:10 följande:

    Ett träd till ett annat: Do you löv me? Näver.


    Ha ha...jag vill ha mer!!!
    Litenmenhård skrev 2020-04-10 08:48:33 följande:

    Synd med de här nya lap-topen att de inte har så mycket minne. Det får ju inte plats något på de.


    Gott om minne är viktigt som fan. Är så trist och jobbigt när man får ont om minne i en enhet. Därför satsar jag numera alltid på rejäl minneskapacitet när jag köper ny dator, mobil, iPad osv. Skönt ha den där marginalen.
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 07:28:39 följande:

    Det första jag gör när jag har vaknat är att sätta på kaffe och peta in en prilla. Ibland sätter jag på kaffe innan jag har vaknat.


    Sömngångare?
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 09:18:07 följande:

    Jag har danska rötter på min mors sida som jag kallar för morötter. (För att vara lite rolig) så jag har varit mycket i Danmark. Speciellt som barn.


    Så du har danskt påbrå. Trevligt. Morötter...underbart!

    Själv med lite mer långväga påbrå...afrolatinskt och alltså svart...men född i Sverige får jag ständigt frågan ?var kommer du ifrån...egentligen?? Då svarar jag ibland Danmark eller Norge bara för se reaktionen. Invandrare som invandrare typ. Har också försökt mig på lite norska eller danska referenser. Samma grej kör vi ibland inom familjen, mina syskon och jag.
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 09:47:07 följande:

    Ja, de talar lite grötigt, men är inte så svårt att förstå egentligen om de inte pratar för fort.


    Att läsa är iaf inte särskilt svårt.
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 16:40:57 följande:

    Nja, det vet jag inte om det gör, men jag kan ju i alla fall bli kompis med henne. Hon känner ingen här och vi har en gemensam kompis.


    Att bli kompis är ju både trevligt och ett möjligt sätt fånga hennes hjärta med. Du får en naturlig ingång typ.
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 18:17:22 följande:

    Jag skäms nästan som 36-åring att inte kunna laga mat. Har länge sagt att jag behöver gå en matlagningskurs.


    Kanske skulle du gå en kurs. Men det finns ju också väldigt bra kokböcker typ Vår kokbok där man kan lära sig alla basic skills inom matlagning och hitta massa härliga men lättlagade recept med. Många maträtter är inte så svåra lyckas med om man bara följer lättbegripliga recept. Det går att lära sig laga mat.
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 18:27:18 följande:

    Du lärde upp honom? .

    Det ska jag tänka på. Har en tendens till att stå och prata om samma sak bara för att ha något att säga. Sen har jag lite svårt med det sociala samspelet och att tyda signaler och så. Jag har en tendens till att verka lite knäpp, vilket jag också är.(Inte på ett creepy sätt då) Utan bara rätt knäpp.

    Ok. Får kolla in den tråden, om jag hittar den.


    Du är knäpp på ett bra sätt va jag sett av dig. Tycker det är skönt med människor som inte är kopior av alla andra. Sen är det klart det kan underlätta i livet att ha lite social skills men det kan man nog till viss del öva upp. Menar inte att förminska det du beskriver men vill iaf du ska va medveten om dels dina positiva starka sidor dels se möjligheterna...
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 18:48:44 följande:

    Jag kan bli väldigt blyg och inte säga så mycket. Har mycket lättare att uttrycka mig i skrift. När man hamnar one-on-one så är det helt annat, fast det tycker jag är lite charmigt, om jag får säga det själv. :-P. 


    Jag kan också va rätt blyg IRL. Lättare att skriva på nätet tex...
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 18:54:58 följande:

    Jag var hos min kompis Anna i Borås. (Det här var väl för cirka 15 år sen) Vi satt i vardagsrummet och kollade på film. Jag frågade var toan var och hon sa att den var längs ner i hallen så jag knallade ner dit och öppnade dörren, sen tände jag lampan och gick in. Det tar mig några sekunder innan jag fattar att jag står i en garderob och just när jag inser det så kommer Annas mamma innanför dörren(som jag för övrigt aldrig hade träffat innan) och det första hon ser när hon kliver innanför dörren är mig komma ut ur garderoben. Jag släcker lampan, stänger dörren och springer fram till henne, sträcker fram min hand och säger" Hej, jag heter(namn) och jag letade bara efter toan". Jag trodde jag skulle dö! Hon tog det med ro och efter det så kom vi jättebra överens.

    På tal om dåliga första intryck( som ändå blev bra i slutändan).


    Ha ha...underbar entré av dig där.

    Men som du säger så blev det ju bra till slut.
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 19:02:21 följande:

    Jo, jag är en ganska skämtsam person. Jag brukar säga att jag är barn när jag kan och vuxen när jag måste.


    Gillar att du har humor och är också övertygad om att andra i din omgivning uppskattar det. Humor är viktigt, inte minst då livet kan va rätt tufft ibland.
    Litenmenhård skrev 2020-04-11 19:21:52 följande:

    Vad skönt att du har framgång i alla fall. .

    Tack, men jag har jobbat hårt och jobbar fortfarande hårt med att inte vara så "konstig". Jobbigast är det när jag är nervös. Då kan det ibland bli lite konstigt. Haha, men så är det väl för de flesta, antar jag.


    Jag kan röra till saker rätt duktigt när jag blir nervös kan jag säga. Det är nog allmänmänskligt att kunna bete sig knäppt när man är nervös/stressad.
    Litenmenhård skrev 2020-04-12 08:59:16 följande:

    Tack för era fina inlägg. .


    Tack själv! Kul att vi alla kan hålla igång tråden!
    Litenmenhård skrev 2020-04-12 17:22:49 följande:

    *Sätter igång disco-kulan och sätter igång EP-lampan och drar igång lite reggae så väggarna skakar.* Nu jäklar är det party!


    Litenmenhård skrev 2020-04-12 18:55:40 följande:

    Shaggy - Boombastic

    Låten handlar om mig. Honest to god. .


    Cool vibes man! :P
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-04-09 09:52:17 följande:

    Haha ja, och så det där med kvinnosyn osv... x) Men kanske lite humor också. Nu skulle ett sådant namn inte fungera alls, både för vad det sänder för signaler men sedan har ju filmerna blivit mer verklighetsnära på så sätt, vem skulle döpa en dotter till Pussy liksom.

    Ja nu kan jag egentligen börja sy ihop den! :) Vill hitta ett annat tyg till infodringen däremot, det är kanten på insidan av midjan. Det enda jag hade att tillgå i hyfsad färg och lagom tjocklek var ett gammal örngott, men det kändes inte så fräscht :s Får se hur jag löser det. Iofs kanske det fungerar med samma slags tyg som resten av kjolen, bara det inte blir för tjocka lager, det är ett ganska grovt tyg.

    Storhandlade på Lidl imorse och hittade en massa fynd :D Barnkläder är faktiskt ofta prisvärt där, de har hittills hållit bra. En vår/höstjacka till junior hittar man nog inte billigare än 149:- tror jag. Det ska vara Gekås då men dit ska vi inte förrän antagligen nästa vår igen.

    I påsk blir det väldigt lugnt, vi blir hemma, kommer nog inte ens att pynta i år. Vad kommer ni andra att ha för er? :)


    Finns det inte en lite äldre Bond-film som heter Octopussy och där Bondbruden också har det namnet? Lite samma stil. :P

    Ja, kvinnosynen va väl lite annorlunda då men samtidigt upplever jag dom gamla Bondfilmerna har mer skön humor och glimten i ögat än dom nyare med Daniel Craig.

    Är kjolen färdig än?

    Jag gillar Lidl. Tycker mycket av deras varor mm håller väldigt hög kvalité och ofta bättre än på tex. ICA. Alltså inte bara bra priser utan bra kvalité med.

    Påsken är rätt chill här med. Umgås en del med min familj dvs föräldrarna, syskonen och katterna men inga andra pga Corona. Vi äter och dricker gott, snackar, spelar spel, kollar film mm.
    Mortiscia80 skrev 2020-04-09 10:09:19 följande:

    Har ni några särskilda påskrätter, förutom ägg? :) Skinkan är ju en populär sak att köpa, och påskmust förstås. Vi brukar köpa en burk sill iaf, kanske gravad lax. Det blir lite av en upprepning av julbordet för oss kan man säga :)


    Vi blandar olika mattraditioner. Typiskt svenskt och typiskt latinamerikanskt. Sill & potatis, lax, lammstek, arepas (en sorts crepes) empanadas (en sorts piroger) osv. Och så ägg förstås som vi färgar i olika färger.
    Mortiscia80 skrev 2020-04-11 10:06:24 följande:

    Fråga apropå era reseupplevelser, är det vanligt längre ner i Europa att ha choklad som pålägg? För mig är det godis och helt inkompatibelt med "mat" :s Kan knappast anses ingå i kostcirkeln x)


    Samma i Latinamerika att man har även söta pålägg som marmelad, honung och Nutella på mackan. Jag har märkt att man i Sverige mest verkar se honung som nåt man har i te och Nutella som en bakingrediens medans det för mig ffa är frukostpålägg. Olika traditioner och vanor.
  • flygrl

    Hej där! Hoppas det är bra med alla i tråden! Själv gosar jag med katten och lyssnar på en skön blandad hiphop-lista på Spotify. Har tränat i ensamhet och sen duschat. Skönt.

  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 15:35:38 följande:

    Tja! Jodå, det är bra här. Mysigt att gosa med en lurvig. .

    Just nu kollar jag på Berättelsen om Narnia. Älskar den filmen. .


    Mmm...väldigt mysigt gosa med en liten kisse.

    Har läst några av Narnia-böckerna och tyckte om dom men tyvärr inte sett filmen.
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 06:46:03 följande:

    Ja det stämmer ju! :D Roger Moore och Maud Adams var två stora namn i den filmen. För mig är Sean Connery den rätta 007, de nyaste som började Pierce Brosnan har jag inte brytt mig om särskilt mycket. Såg Goldeneye och delar av någon mer med honom men absolut ingen med Daniel Craig. Bondfilmerna är nog inte riktigt min grej :)

    Kjolen ligger i träda över påsk tills jag har lite mer lugn och ro omkring mig så jag fortsätter nog nu när vardagen återkommer :)

    Ja Lidl har generellt bra mat, älskar deras lyxvaror ffa :D Inte så förtjust i köttpåläggen och charkkorvarna men annars är det mesta helt ok :) Och kul att de säljer annat än mat där. Köpte min OL där t ex, funkar jättebra :D Och en ny vanlig Singer blev det också i höstas.

    Här blev det oxfilé två dagar i rad under påsk! Otroligt pris på Lidl, under 200:-/kg. Men det låter intressant med lammstek, känns helt rätt för firandet :) Just mat är väl något av det man vill uppleva om man åker utomlands, kom på härom dagen under en promenad att det är matdofterna som gör att det känns så annorlunda när man är ute och reser :)

    Ja honung har man i te :D Eller i bakverk möjligen. Har du det till något annat? Vad gör du för godsaker hemma? :D


    Jag gillar se nån Bondfilm då och då men avstår gärna dom senaste med Daniel Craig även om jag sett flera av dom. Pierce Brosnan är helt ok tycker jag men roligast är nog dom riktigt gamla från typ 60-80-tal.

    Jag tycker egentligen om allt på Lidl och även korvarna och köttpåläggen som jag tycker håller högre klass än på ICA eller Coop. Enda nackdelen är ju att dom inte har allt man behöver så man måste alltid komplettera med typ ICA. På ICA hittar jag allt så har jag ont om tid skippar jag Lidl.

    Oxfilé är ju väldigt gott. Får gärna va rätt blodig för min del, absolut inte överstekt. Lammstek är också kanongott med sin egen karaktär och passar till påsk.

    Jag älskar god mat, både på hemmaplan och när jag reser. Att prova lokal mat måste man göra när man är utomlands. Det är också ett sätt lära känna ett land och en kultur. Förutom oftast jävligt gott!

    Som jag skrev så är honung liksom Nutella i första hand smörgåspålägg för mig.

    Va jag gör för godsaker? Menar du typ bakverk?

    Blir tyvärr inte att jag gör så mycket sånt men som vanligt blir det en mix av svenskt och venezolanskt/cubanskt och lite annat. Torta negra är typiskt venezolanskt och mamma och jag bakar den tillsammans.

    Du själv då?
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 09:49:33 följande:

    Det kan vara så att jag har en liten gul badanka bakom en bokhylla. Kanske till o med två. Så nu vet ni det.


    Då vet vi. Har antecknat det nu.
  • flygrl
    Disa35 skrev 2020-04-13 07:49:15 följande:

    Varsågod Vet du, även miljonsvenskan fyller funktion - den är ny dialekt i vårt land, tycker jag. Och det är jätteintressant; jag såg och hörde fyra smågrabbar på bussen en gång. Tre var invandrare och en var svensk sedan typ Gustav Vasa, men de var kompisar och bodde i samma område - och lintotten med blå ögon talade också miljonsvenska, använde sådana uttryck och bröt och grejer. Det tyckte jag var spännande

    Nejdå, sladden till hårddisken gick bra. Då var det värre när hon tuggade på en sladd som stack ut ur väggen, med 240 volt - det blev akutresa till veterinären, vilket kostade matte 560 kronor (vilket matte egentligen inte hade råd med).

    Ibland blir man tvungen att förklara saker som att folk dör, att och hur man väljer vem som ska få vård och inte, att överfulla bårhus på sikt betyder drastiska åtgärder och sådant. Och det är krasst och kliniskt, det är så, och det är inte roligt - även om det är en himla skillnad mellan situationen på Karolinska och rampen i Auschwitz.

    Att jag ens ägnar mig åt det beror på att jag är uppvuxen med sjukvård, kan man säga; halva släkten är eller har varit inblandad i vård och omsorg på olika sätt.

    Kitchen Nightmares finns på Youtube, och just det här avsnittet heter Fleming

    Då förstår du vad jag menar, och varför råden har så stort genomslag i Lettland - det lustiga är att det finns de som längtar tillbaka till Sovjettiden.


    Jo, miljonsvenskan fyller väl en funktion MEN till skillnad från va jag hör experter säga typ i TV så är det många av oss som får problem med vanliga svenskan. Jag har tränat i flera år nu på mer normal svenska och är glad att mitt språk har utvecklats. Det handlar inte om att förneka var jag kommer ifrån utan att jag vill kunna funka bra i samhället i stort och även kunna studera vidare.

    Men visst, det är ju en sorts dialekt och svenskar härute snackar också ofta sådär. Dom mer extrema varianterna kallas lite elakt wiggers.

    Det är en riktig liten djävel i kattförklädnad du har därhemma ha ha. Tur hon överlevde det där iaf. Jag strök dijonsenap på vissa sladdar jag inte ville min katt skulle gnaga på och det fick henne att sluta som tur va. Katter hatar senap!

    Självklart är det skillnad på Auschwitz och Karolinska. Verkligen ingen vettig jämförelse. På Karolinska och andra svenska sjukhus gör man trots kaos sitt bästa för att rädda liv medans nazisterna tvärtom försökte släcka så många liv dom kunde. Stor skillnad! :/

    Tack för tipset om Kitchen nightmares!

    Det kommer alltid finnas människor som romantiserar diktaturer. Ibland kanske för dom glömt hur det va, ibland för dom själva inte tillhörde dom som förföljdes. Trist fenomen tycker jag.
    Disa35 skrev 2020-04-13 08:00:20 följande:

    Finns en massa intressant i Norge, t ex Hell. Är Gods Expedition, enligt skylt på tågstation


    Kul namn!
    Disa35 skrev 2020-04-13 15:45:08 följande:

    Jodå, här är det tvåfrontskrig som vanligt

    Men nu får fronterna klara sig utan mig ett tag, för nu ska vi ut med sonen


    Låter tufft men klokt att logga ur ibland och göra nåt completely different.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 07:06:07 följande:

    Whattup Homette? . Tack för alla dina svar. Jag vet inte vad jag ska svara på riktigt. .


    Ta nåt och svara på vetja!
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 07:58:12 följande:

    På tal om ingenting. Visste ni att världens ände finns? Den ligger i Norge. Min kompis var där, men han blev besviken. Det var bara en skylt som det stod "Världens ände" på och en massa berg.


    Nån speciell anledning det kallas så?

    Mina föräldrar har förresten en hjärtformad skylt på toa/badrumsdörren som det står ?Ändstation? på. Lite Göteborg style eller hur?
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 08:23:04 följande:

    Jo, det kan jag tänka mig att det är. Hade ändå inte vågat simma med dem. Tänk om dem käkar upp en.


    Tror man ska hålla behörigt avstånd till rovdjur av den storleken och kalibern. Finns bättre lekkamrater. :/
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 09:18:40 följande:

    Torsten kom på ett rim han tyckte var bra:

    I wanna kill Buffalo Bill, but still, I ain't got no skills so I run for the hills, eating my purple pills.


    Purple pills? Hänger han mycket med Eminem? :P

    Finns Torsten på Spotify?
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 13:17:35 följande:

    Tack. . Jo, det är ju alltid trevligt som sagt. Fast jag pratar gärna inte i telefon egentligen, men med henne så går det bra. .


    Va det Hon som ringde?
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 15:45:16 följande:

    Spinner den mycket? .

    Det här är tredje filmen i filmserien. Caspian och skeppet Gryning. Gillar de andra två delarna lite bättre, men den här är också bra. .


    Ja, hon spinner mycket. Och snarkar ibland när hon sover. Vi har det jättegosigt ihop!

    Som sagt har bara läst några av böckerna. Dom är f.ö. en allegori eller va det heter på Bibeln.
  • flygrl
    LukeStairwalker skrev 2020-04-13 22:05:11 följande:

    Om ni gillar kött så titta på den här killen. Jag drar alltid till affären och köper entrecote efter jag sett hans filmer. 

    ">


    Tack för länken! Är ju lite av en foodie så måste ses. Lär väl bli sugen som fan jag med. Ditt fel om jag gör inbrott på ICA för att sno entrecote! :P
Svar på tråden Här är vi alla vänner.