Här är vi alla vänner.
Jag och min syrra ska resa bort några dagar och träffa några släktingar och för övrigt så blir det en del badande
Nå hej. Yksi, kaksi, kolme. Jag får aldrig doppa dolme, men när jag är på finska klubben är jag coola hippa snubben, men ute i bland svennar är det ingen som jag känner. Nå skiter jag väl i det. Jag vill inte ha några svenska vänner.
Jag har kommit på att jag kan vara en tredjedels finsk. Vilket gör mig en tredjedels svensk, en tredjedels dansk och en tredjedels finsk. Min farmor ifrån Korbilombolo, heller hur det stavas och det ligger ju på den svenska sidan. Men min farmor pratade finska-ish.
Annars vet jag att järvi betyder sjö. Vi hade en kille i gymnasiet som hette Isojärvi i efternamn, vilket betyder storsjö om jag inte misstar mig.
Bara en liten fotnot.
Igår hände det igen. När jag stod på spårvagnen så var det en äldre herre som frågade om jag ville sitta. Jag fattar inte. Utstrålar jag någon sorts gammelhet, jag vet det är inte ett riktigt ord, men, för jag ser inte så gammal ut. Jag har fått höra att jag har ett baby-face.
Du har kanske en slapp hållning då. Eller rödsprängda ögon.
Eller så är det något du signalerar ut med ditt minspråk.
Jag får fortfarande brev från CSN så här 20 år efter att jag slutade skolan. Vet inte vad de vill för jag öppnar inte de breven.
"Stop the beat a minute. I've got something to say. Dre I wanna tell you this shit while the f*ckin weed is in me."
Jag får mardrömmar efter att jag har ätit chips. Är det konstigt?