• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Torsten)

Noooo! Ajje för fan. Du behöver väl inte slåss? Goddamnit, yo.

• Litenmenhård

Spring inte och göm dig under kylen. Jag vet vart du bor!

• Litenmenhård

Sorry att ni behövde se det där.

• Litenmenhård

Gå och lägg dig!

• Anonym (Torsten)

Nu gick Torsten och la sig. G'night y'all. 

• Litenmenhård

Där dog tråden. Skäms

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-10-13 20:24:28 följande:
    Använder man inte idealmjöl till det? Har mamma alltid gjort och det blir hur gott som helst!
    Du har inget mjöl om du stuvar makaroner :) Koka dem först men inte hela koktiden, häll av vattnet fyll på med mjölk men inte så det täcker ens en gång. Det är lätt att fylla på lite senare om du tycker det behövs. Sedan lite-lite socker och lite-lite salt :) Låt koka upp, mjölk är snabb och känslig så inte på full värme, sänk värmen och rör om tills det göttat ihop sig. Det stelnar lite när det svalnat men om man rör om i kastrullen så ska vätskan inte vara rinnig, det är en bra tumregel.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-10-13 20:27:30 följande:

Spring inte och göm dig under kylen. Jag vet vart du bor!

Haha är han busig ikväll? :D 
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-10-13 21:15:40 följande:
    Du har inget mjöl om du stuvar makaroner :) Koka dem först men inte hela koktiden, häll av vattnet fyll på med mjölk men inte så det täcker ens en gång. Det är lätt att fylla på lite senare om du tycker det behövs. Sedan lite-lite socker och lite-lite salt :) Låt koka upp, mjölk är snabb och känslig så inte på full värme, sänk värmen och rör om tills det göttat ihop sig. Det stelnar lite när det svalnat men om man rör om i kastrullen så ska vätskan inte vara rinnig, det är en bra tumregel.
    Min mamma använder mjöl och mjölk. Hon häller först i mjölken sen mjölet. Gör hon fel då? Det blir ju ändå så gott.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-10-13 21:16:04 följande:
    Haha är han busig ikväll? :D 
    Haha, ja. Han har varit så klängig idag och velat leka hela tiden. Jag sa att han skulle leka med sig själv. Det tog han inte så bra.Skäms
Svar på tråden Här är vi alla vänner.