Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Förlåt mig, ty jag äro en simpel bonde. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Den 25:e smäller det. Hoppas bara att allt blir perfekt.

• Freddie K

Jag är så deprimerad!

Jag vill inte klaga, men jag är så deprimerad. Jag ska precis fylla 40. Fyller nästa vecka. Jag har inga direkta framtidsplaner mer än att skriva. Det är det jag gör.

Jag har två bra kompisar och jag är omtyckt på "jobbet", men jag har ingen partner och det gör mig ledsen. Jag försöker att vara positiv och att tänka på det jag har istället för att tänka på det jag saknar, men det är inte lätt!

Är det här bara en 40-års kris, eller vad tror ni?

Jag har haft det så här länge nu.

Jag ville bara skriva av mig lite.

Snälla, inga påhopp.

• Freddie K
    Anonym (Anonymia) skrev 2023-10-19 14:47:29 följande:
    Är det därför du pratar snusk varje dag i ett flertal trådar härinne? För att du vill ha en partner? Det finns betydligt mer seriösa sätt att uppnå sånt på. Kröva dock att man jobbar lite med sig själv. Gör du detta? 
    Nej, det är ett rent tidsfördriv. Jag vet att det finns andra, mer seriösa sätt att hitta en partner på.

Jag jobbar med mig själv och jag tycker att det går sakta, men säkert framåt, även om jag har en bit kvar.
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-19 15:06:36 följande:
    Här följer ett enkelt svar från ett enkelt sinne.

Att vara ledsen för det man saknar är inte konstigt. Det tror jag inte är någon ålderskris. Det du bör fråga dig är om de uppoffringar som tarvas för att nå de framgångar du söker är värt det? Är det du saknar byggt kring förhoppningar som går att uppfylla? Vad finns det för ännu icke-existerande delar, alltså oupptäckta delar som kan gå att införliva i livet? Nya domäner.

Ur djupen ropar någonting, jaget, som vi inte vet vad det består av, vars uppkomst vi inte kan förklara. Ur djupen ropar detta något. De allra flesta reagerar på detta. Reaktionerna bör leda till ageranden. Mening är inget som finns utan upplevande medvetande som skapar det. Vem tror ännu på rumtiden? Vem tror på observatörsoberoende sol? Därför, måste du agera, ställa insatsen i proportion till utfallet. Göra uppskattningar och agera. Nya domäner måste skapas, måste bli medvetande.

Ledsamheten är ett symtom som ska vägleda dig till ageranden som får dig att må bra. Du kan bota symtomen för stunden, eller göra något åt de bakomliggande orsakerna. Lycka till.
    Tack för det svaret. Nu fick jag en del att tänka på.
  • Freddie K
    Anonym (Svårare) skrev 2023-10-21 12:08:08 följande:
    Är man 40 eller över så ska man inte läsa vissas inlägg på forumet, då kan man definitivt få en riktig kris. Själv är jag 46 och känner mig yngre än på väldigt länge. Men så har jag också börjat ett nytt liv efter att ha brutit med ett destruktivt, med regelbunden motion och träning som gett min kropp en stabilitet, snabbhet och styrka som jag inte ens hade i tonåren.

Vi kan göra klart en gång för alla att gränserna har flyttas fram ganska rejält idag. Att vara 40+ idag är inte samma sak som att ha varit det för 25-40 år sedan. Dessutom tog jag för en tid sen del av forskning som säger att 40+-människor idag ofta ser betydligt yngre ut än för några decennier sen. Det har med vår mer moderna livsstil att göra och att många håller sig i trim efter 40-strecket.

Frågar man vissa kvinnor på FL anser de bestämt att du som 40+-man "måste" acceptera att förfalla, åldras och bli fulare. Lyssna inte på dem. Det är bittra människor som inte trivs med sig själva eller sina utseenden. Tänk istället att det är vid 40 livet börjar på allvar! Börja utveckla dig, studera, satsa på dina förmågor och färdigheter om du har några sådana. Du har ingen anledning att deppa ihop. Njut av livet och gör det du vill göra.
    Tack för de orden. Glad.

Jag försöker att inte ta till mig det som folk skriver på FL, utan jag tar det med en nypa salt.

Jag känner mig bara så värdelös. Jag är inte bra på någonting förutom att skriva, men det gläder ju ingen. Förlåt, det var inte meningen att låta så bitter.

Jag är i alla fall glad att ni finns här i tråden. Glad
  • Freddie K

There's a loving in your eyes all the way. If I listen to your lies, would you say. I'm a man without conviction. I'm a man who doesn't know. How to sell a contradiction. You come and go, you come and go. *Ylar*.

• Freddie K

Jag har kommit på ett nytt ord för potatis: Vodkabär. Jag inser att potatis inte är ett bär, men ändå.

• Freddie K

Nej, nu har jag gjort mitt här för ett tag.

• Freddie K

It's funny cus it's true!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.