Här är vi alla vänner.
Han har en syster! Det var hon som "hittade" honom, hon har tydligen redan sedan barndomen försökt tala om för skolan hur de har det men ingen trodde henne..... Jag vet inte varför hon inte ringt polisen tidigare däremot. Kanske var hon rädd att de inte heller skulle tro henne. Det hade varit nån slags eftersökning när han precis försvann men kommunen skyller på att det "hamnat mellan stolarna". Usch... Men jag såg en intervju imorse med en psykolog och han trodde att den här mannen skulle kunna återhämta sig ganska väl till ett liv i samhället eftersom han under de första 12 åren utvecklats i mer frihet. Man har ju viss förståelse för mamman så klart men det är ju tragiska livsöden, minst sagt.Ja! :) Jag såg första avsnittet igår, jag tyckte årets kalender verkade lovande så jag vill följa den. Första sedan jag var barn! Hoppas den blir bra. Det kliade lite i mig när de framställde ett svart hål som något slags tidsförflyttning däremot... Hade de tagit fram ett maskhål hade vi ju åtminstone varit lite närmare trovärdighet för min del. Men jul är väl inte direkt tiden för hårda fakta heller x)
Jag följer den också och den verkar hygglig, tom den molliga intromusiken typ Morden i Midsomer. Och även om det är roligt att se Annika Andersson och Johan Glans som knasiga vetenskapsmän är inte jag heller med på det här med svart hål. Kan tänka mig mycket bättre lösningar.
Jag frågar mig fortfarande var skolan höll hus. Nu vet jag inte om den här psykologen har träffat mannen ifråga, men jag tror inte att det är så enkelt som han ska ha det till - och aldrig har jag önskat så mycket att jag har fel.