flygrl skrev 2020-07-08 23:09:46 följande:
Ojdå, jag har också en och annan släkting till Torsten här. Under sängen typ.
Jo, man ska nog känna varandra om man ska göra nåt sånt där typ resa ihop. Jag är dessutom rätt mycket här just för att det är skönt kunna prata med folk lite anonymt sådär.
Låter ju mysigt campa sådär vid en sjö...men jag skulle nog bli lite skraj på natten faktiskt. Man vet ju aldrig va som rör sig utanför tältet och som plötsligt kan komma in genom tältduken. Känner du aldrig så?
Bada är förresten skönt men det ska helst inte va för kallt i vattnet. Men Sverige har ju däremot fantastiskt rent vatten ofta till skillnad från många andra länder. Har förstått det som att man kan dricka vattnet direkt ur fjällbäckar tex.
Släkten är lite jobbig, när de kommer på besök så stannar de tills man suger upp dem.
Som vi sagt förut, anonymitet är ett sätt at kunna släppa ut tankar, testa idéer på. Ska inte förringas.
Det är en härlig känsla att tälta, även att sova utan tältet men då ska det inte börja regna. Tänk att få vakna och kunna se ut över en spegelblank sjö.
Jag är inte rädd för att någon ska anfalla mig i skogen, risken är mycket större på en gata en kväll i stan men jag orkar inte vara rädd då heller.
Är du rädd för många saker? Känner dig inte men jag får vibbar att du är lite försiktig med människor. Hoppas det du inte blivit utsatt för något av någon du litat på.
Jo vatten i fjällbäckar kan man för det mesta direkt. Men jag tror att det går att dricka vattnet i Mälaren direkt också även om jag inte gör det.