• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • JonasSa
    Disa35 skrev 2020-09-30 00:13:43 följande:
    Försöker i alla fall
    Jag har läst dina inlägg, jag tror inte du behöver anstränga dig!Skål
  • Litenmenhård

Mommy!

• Litenmenhård

Här var det mer dött än på en kyrkogård!

• Litenmenhård

Jag kan dela med mig av en text som jag skrev idag, faktiskt. Ursäkta om den blir lång.Skäms

• Litenmenhård
    Hund eller hockeyfrilla

Länge har jag funderat på om jag skulle skaffa hund eller hockeyfrilla. Jag vägde fördelarna mot nackdelarna. En hund kan man gosa med och prata med. Den är beroende av dig och är en bra kompis. En hockeyfrilla däremot behöver man inte gå ut och rasta flera gånger om dagen. Den behöver ingen dyr försäkring eller dyr mat och den har man alltid med sig! 

Så vad blev det då? Jo, det blev en hockeyfrilla. Jag kände att det var lättast!
  • Disa35
    JonasSa skrev 2020-09-30 22:17:51 följande:

Jag har läst dina inlägg, jag tror inte du behöver anstränga dig!

Jag tvivlar på att du har läst alla

Allvarligt, jag kan vara ironisk, sarkastisk, hård och mot strömmen - en jobbig jävel mao.

Men jag försöker vara saklig och konkret, och vänlig, speciellt här

Har du barn förresten?
  • JonasSa
    Disa35 skrev 2020-10-01 20:48:47 följande:
    Jag tvivlar på att du har läst alla

Allvarligt, jag kan vara ironisk, sarkastisk, hård och mot strömmen - en jobbig jävel mao.

Men jag försöker vara saklig och konkret, och vänlig, speciellt här

Har du barn förresten?
    Nej jag har inte läst allt, men det jag läst tycker jag tyder på att du är trevligt.

Barn vet jag inte om de kallar sig, men jag har 3 st. Du?
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-09-30 13:32:34 följande:

Jag har iaf fått stöd av ett par i den här tråden när det var som värst, och en del vänner irl också så klart :)

Basilika skulle vara bra att odla upp själv och gräslök. Nu är den där rabatten så pass stor att jag skulle kunna testa vanlig lök i ena änden också, bara för att se hur det blir. Citronmeliss och möjligen lavendel (om jag hittar billiga fröer). Oregano kan vara trevligt att ha. Lite såna där småsaker tänkte jag.

Tror jag möjligen kapar mindre fartyg och dyker upp nästa sommar

Din plan låter kalas. Pratade precis med mamma och hon sa att vitlök runt rosor är bra eftersom det motverkar skadedjur
  • Disa35
    JonasSa skrev 2020-10-01 20:52:34 följande:

Nej jag har inte läst allt, men det jag läst tycker jag tyder på att du är trevligt.

Barn vet jag inte om de kallar sig, men jag har 3 st. Du?

Rykande färskt, typiskt inlägg i tråden om tvinga barn att simma. Liten hint bara

Ett, och jag undrar hur i hela friden en batteridriven typ husbil kan starta av sig själv mitt i natten - med blink och ljud och allt ????
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-09-30 14:11:42 följande:

Tanken är väl okej, ja, men att jämföra hund med barn på det sättet är inte bra, enligt mig.

Konstigt - absolut. Inte bra - nja...undandrar sig min bedömning.

Där finns ju en grundtanke, hur märklig den än må vara, och jag tycker den tanken är bättre än "Åh! Jag vill bli mamma! Jag skaffar barn, Kim Kardashian har barn, det kan väl inte vara så svårt!"

Men ja, det är lite ännavänt att jämföra barn med hundar.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.