Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Här är vi alla vänner.

Fajjer skrev 2023-01-14 20:28:16 följande:
    Ok, starkglögg är gott. Jag drack dock ingen glögg denna julen. Inte ens alkoholfri. Gillar du inte smaken av öl? Själv så älskar jag öl, även om jag bara dricker folköl nu för tiden. Glad

Kaffe skulle jag inte klara mig utan. Jag gillar kicken man får.
    Det är det! Men det går bra att fira jul utan glögg också 😊 Jag brukar säga att jag inte tycker om malt, humle, jäst eller vatten. Särskilt inte i kombination. Jag hade en poddkollega som jobbar som bartender. Han skickade en öllåda till mig med utvalda ölsorter, men det var som att kasta pärlor åt svin tyvärr. Jag sköljde ner ölen tillsammans med lösgodis, för jag klarade inte av att dricka den annars. Men det var otroligt snällt av honom och jag uppskattade verkligen gåvan. Jag provade varje öl ordentligt och kände in alla smakerna som jag fått beskrivna för mig, men det var inte min kopp te, eller öl. En av ölen hade sista-i-världen-status, så jag kände mig verkligen hedrad. Det är svårt att klara sig utan kaffe och jag gillar också kicken man får, men det är den som är problemet ☕️
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-01-17 07:12:48 följande:

Attans! Jag hade glömt att stänga av spisen igår så den har varit på hela natten. Jag såg det nu. Som tur är har jag en spisvakt. .

Opps! Menar du Torsten? Om jag har förstått det rätt, så är han väl närmast förkolnad vid det här laget och sugen på att hämnas efter incidenten med elchockshalsbandet. Jag skulle inte lita på honom en sekund 🤨🔥
  • Eurydike
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-15 17:15:00 följande:

Kulturjournalister är rädda för AI men inget AI kan ersätta Eurydike eller Torsten. Kul att filmen var bra. Hoppas du kan bestämma dig för om studier är rätt i vår.
    (Viktigast att det känns kul om du nu ändå inte ska jobba med det för tillfället.)

Haha 😂 Nej, en AI skulle nog få full tupp 🐔 om den skulle härma alla våra knasigheter. Den var bra och jag har aldrig sett någon skräckfilm på bio förut, så det var en spännande upplevelse. Tack! Ja, så tänker jag också!
  • Eurydike
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-17 23:10:26 följande:

Opålitlighet är något jag funderat över och hur det gestaltar sig. Jag har lätt för att känna mig otrygg. När ekorren luktade och när Torsten brinner ser jag det som om något måste få komma ut någonstans, något jag inte förstår. Det blir nog så att jag drar mig tillbaka härifrån en tid tills ordningen är återställd. Rymdkramar från Hajfenan. 

Jag förstår! Du har säkert rätt i det och det är inte min mening att få dig att känna dig otrygg. Hoppas du kommer tillbaka så småningom och ha det fint så länge! Rymdkramar tillbaka!
  • Eurydike
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-17 23:31:50 följande:
    Det är inte du som gör mig otrygg, det är mina tankar om mig själv. Jag kommer tillbaka. 
    Okej! Jag förstår! Ta hand om dig så länge ❤️
  • Eurydike
    Fajjer skrev 2023-01-16 18:25:28 följande:
    Ja det går att fira jul utan glögg, men det är gott och hör julen till. Farsan gillar inte att jag dricker, så därför blev julen alkoholfri för alla. Glad

En öllåda hade jag med velat ha. Det är spännande att prova på nya smaker. Jag hade nog fått i mig ölen utan hjälp av lösgodis! Skrattande

När lägger du dig när du dricker kaffe, om du lägger dig 3-4 i vanliga fall? Foten i munnen
    Aha! Då förstår jag. Det kan ju vara bra det också 😊

Kan jag tänka mig. Till och med jag, som inte gillar öl, ville ha en öllåda. Det var en spännande upplevelse just att någon annan valt ut ölen som skulle drickas och hade en tanke bakom varje sort. Det var vissa instruktioner till. Hur de skulle serveras och till vad (de andra blev det lösgodis till). Haha 😂 Det tror jag också! Gillar du mörkt öl? Det var många sådana.

När jag har druckit kaffe kan det bli katastrof. Ibland somnar jag inte alls på hela natten och andra gånger mellan kl 6 och 8 på morgonen. Det är riktigt plågsamt! Idag drack jag rött te.
  • Eurydike
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-15 22:57:12 följande:

Jag har heller aldrig gillar öl, varken som dryck för smakens skull eller för att bli berusad. Inte för att jag dricker alkohol längre, det var många många år sedan, men när vi ville bli berusad dracks det sprit och vin. Det smakade bättre och behövdes mycket mindre mängder. Öl har sina anhängare förstås, men både det och vörtbröd har en väldigt säregen smak.

Det är en väldigt speciell smak! Sprit och vin är mer lättdrucket, men helst dricker jag cider och drinkar. I somras provade jag många nya drinkar, så det var spännande. Det finns många alkoholfria som är goda också! Ibland fick priset trumfa smaken när man var riktigt fattig. Jag brukade köpa Skeppets vodka (för den var billigast) fast den var äcklig. Vörtbröd tycker jag faktiskt om! Jag brukar rosta det 😊
  • Eurydike

Det kan vara bra att se detaljer! När jag målar har jag ibland svårt att avgöra vilka detaljer som är viktiga och inte, så uttrycket kan bli lite för mycket på något vis. Fick titta en stund på bilden och sedan såg jag det 🐶

• Eurydike
    Freddie K skrev 2023-01-20 07:04:10 följande:
    1:an och 3:an med. .
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-20 16:07:38 följande:
    Det stämmer, tvåan med, det är inget streck på högra sidan på vänster tass, höger från oss sett.

Jag kollade bara tills jag upptäckte att hund nummer 6 inte hade något streck på nosen eller tassen. Sedan trodde jag att det var klart! 🙃 Så bra var jag på att se detaljer 😂
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-01-21 05:16:28 följande:

När livet är slut och allt är förbi.

Vad har du på lut, ja, hur ska det bli?

En stor fråga att filosofera över 🤔
Svar på tråden Här är vi alla vänner.