Mortiscia80 skrev 2023-01-11 22:07:30 följande:
Haha så lättskrämd är jag inte :D Men det låter som en bra plan att plugga igen! Vad är det för kurs? Kommer du att gå ner i arbetstid lite under tiden? Bra att du drar ner på kaffet också :) Jag har en hel lista med saker men det är mer önskemål än nyårslöften. Har fått bättre rutin i hemmet iaf så det är en bra start :) Vilka komedier har du sett? Tar gärna tips om något roligt :)
EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-11 21:56:01 följande:
Hej, hoppas att det är mycket bättre nu, men det förmodar jag då du arbetar igen. Är det ishockeysäsong som du följer? Det är typiskt att bli sjuk runt jul och nyår, det har varit och är mycket sjukdomar som sprids, just då folk vill vara lediga och ta tillvara på det som den tiden erbjuder. Lycka till med planerandet.
Ja jag var sjuk till strax före nyår, himla synd för jag behövde verkligen den här ledigheten till annat egentligen! Verkligen typiskt. Många har varit sjuka över jul verkar det som. Nej, det är inte hockey utan TV-serien från 90-talet! :) Den är bättre nu än när jag var barn faktiskt. Och så förstår man så mycket mer av undertoner och annat. Tack! :)Det blev lugnt firande med mitt lilla barn, jag såg en film på nyårsafton och var faktiskt vaken vid tolvslaget i år men det syntes färre fyrverkerier där jag bor nu.
I år hoppas jag på mer lugn och ro, mer pengar, mer handarbete, mindre skärmtid, umgås mycket med sonen, mindre socker och mer träning. Bland annat x)
Vilken tur då! Det är Konstvetenskap B. Jag har läst Konstvetenskap A och Svensk formgivning tidigare, så det passar nog mig. Men jag velar fortfarande om hur jag ska göra, för jag klarar inte av någon press alls just nu. Förr har jag jobbat heltid och pluggat heltid samtidigt och det var inga problem, men efter separationen är jag dränerad på energi. Det låter bra med bättre rutin i hemmet! Jag skäms nästan när jag säger det, men jag har tittat på nästan alla gamla avsnitt av Kvarteret Skatan, Räkfrossa, Mia och Klara (och lite nyare) Trevlig helg och Leif & Billy. Allt som är roligt är min kopp te just nu 😉 Hoppas du hittar någonting kul att titta på! 🤩