flygrl skrev 2020-05-16 20:51:13 följande:
Verkar väldigt komplicerat det där med din dator. Undrar hur det kommer sluta egentligen..
Va är det för gångjärn du nämner? Finns det ett sånt i en dator och va är isf dess funktion?
Tack för din review av Pokémon Go. Får väl prova själv nån gång...
Mortiscia80 skrev 2020-04-29 21:44:20 följande:
Trött... Sonen väckte mig tjugo över fem imorse.
Imorgon blir det datoräventyr deluxe. Ska hämta hem min gamla burk som i princip nog bara är skrot, och så ska jag återlämna den nya jag köpte som jag inte gillar. Sedan ska jag försöka meka i den gamla burken lite och om det inte går ska jag försöka med en ännu äldre burk, bara lägga i hårddisken och se om jag kan slänga över lite RAM också. Om inget av detta funkar får jag hålla till godo med makens medan jag försöker hitta en där min hårddisk passar rakt in, då är allt löst och livet kan återgå till det normala, äntligen.
Blir impad av din datorkunskap!
Är du klar än?Usch! Låter väldigt jobbigt det där, särskilt det om din döende förälder. Du har min medkänsla.
Mortiscia80 skrev 2020-05-10 18:30:20 följande:
Ungefär! Det blev mat från donken, men det är minsann sista nu på ett tag framöver. Jag är så trött på snabbmat, även om vi har det så sällan.
4 minuter tills bullarna ska penslas.
Fast det är gott med burgare och sånt från donken ibland. Mums!
Hoppas bullarna blev goda dom med.
Krya på dig/er! Fast du kanske redan hunnit repa dig.
Ja jag har inte orkat ta tag i de olika lösningarna än... Det finns så mycket annat som måste göras i livet ändå, jag har en lista på säkert 30 saker :s Joo gångjärnet är ju det som håller samman locket och själva datorn, man kan ha ett brett eller två mindre. Inte i vanliga burkar alltså utan på laptops.
Haha tack :) Man har plockat upp lite med åren.
Tack för omtanken! Det är en svår tid på flera sätt, det känns ganska overkligt och väldigt tragiskt, även för min egen del för det är ju aldrig kul att ha så nära dödsfall, även om man vet att det kommer, fast det här blir ca 15 år i förtid =/
Jo då, jag har hunnit bli pigg och kry igen! :) Började ta tag i lite grejer som varit liggande medan jag haft fullt upp med att ta hand om junior och mig själv om dagarna. Bullarna blev bra men jag har en känsla av att degen inte riktigt blev så luftig. Jaja, bättre en annan gång säkert :)