Här är vi alla vänner.
Hej !
jag har en liten fråga som jag gått och burit på ett tag men aldrig pratat om det med någon
Ibland känns det som att jag är död , inte död så men att man lever fast inte fullt ut. Man går till jobbet varje vardag och kommer hem till sitt ensamma liv. Dag ut och dag in vecka för vecka år för år . Man kommer hem sätter på tvn dricker lite kaffe innan dusch och middag , sen på helgen går man kanske ut någon gång , kanske träffar någon. Men det känns som man inte riktigt kommer någonstans . Det känns som att månadens stora händelse i mitt liv är när jag tankar bilen att det kostar närmare 1600 kr .
Annars är det bara äta sova jobba chilla typ. visst har vänn som jag träffar och så men inget mer. Har provat dejta killar några gånger men det blev ett fiasko och jag kände mig bara mer ensam.
Nu till min fråga är det någon mer som känner lever likadant ? Har många gånger frågat mig själv om det är något fel på mig fast det är det ju inte men kanske behöver en liten kick eller pusch för att komma i rätt riktning och förändra detta enformiga liv och börja leva
Det första du bör fråga dig är var förändringen uppstår. Förändringen är en upplevelse som alltså uppstår inom dig. Du kan behöva någon yttre förändring för att upplevelsen ska uppstå. Åtminstone två kända vägar finns dit. Den ena är att du frågar dig vad du vill och strävar efter det. Den andra vägen är att börja införa, utföra och göra annorlunda saker utan att ha en färdig mall. Vad händer om du gör sådant du inte förväntar dig och vad kan det leda till under tiden?
Sedan finns det en tredje väg som verkligen vädjar till instinkterna och som gör att man känner sig oerhört levande och närvarande. Sök äventyren på naturens villkor. Kanske blir det en fin isvinter för skridskor, man kan ta sig långt på skridskor, både fysiskt och mentalt. Du kanske kommer på något helt annat, som kanot eller dykning, eller att utforska landets eller grannländernas ytterpunkter och hur du ska ta dig dit, eller något annat. Allt det där kommer att få dig att känna dig levande skulle jag tro. Hitta något som känns värt att stiga upp ur sängen för. Lycka till!