Hur galet är detta?! Bekräfta att en mycket viktigt stund för mig vart saboterad
Jag förstår dig precis ts. Jag har arbetat 10 år inom LSS och vet att det finns personal som saknar en fingertoppskänsla för bemötande. Detta är det viktigaste man kan ha när man jobbar med människor men en hel del saknar det.
Din personal ska hjälpa dig leva som DU vill, dom ska inte ta beslut åt dig och köra över dig.
Du ska inte alls ta detta med en psykolog som någon skrev, tycker du ska ta det med personalens chef.
Har du ingen egen kontaktpersonal som ska vara extra mycket insatt i dig och hjälpa dig föra din talan?
Nej, det är inte ett dugg jobbigt att lyssna på dig för personalen och om dom tycker det är dom på fel arbetsplats.
Dock är det rätt hopplöst i din situation då du är så utelämnad och allt hänger på personalgruppen och chefen.
På min arbetsplats hade min chef och de flesta i personalen tagit dig på allvar och stöttat dig men det är så olika i olika kommuner och på olika boenden. Jag har sett både bra, dåliga och bedrövliga exempel.
Jag tycker du ska höra av dig till en organisation som någon av dessa för att bolla dina tankar och se vilka svar du får;
www.likaunika.org/
www.fub.se/
www.myright.se/