Hur galet är detta?! Bekräfta att en mycket viktigt stund för mig vart saboterad
Tankar och känslor som kommer fram och tillbaka. Jag vill kunna släppa det och vissa dagar är enklare än andra.
Jag bott på ett ställe för att komma bort ifrån min familj. Jag behövde det. Jag levde i enorm isolering och kontroll. Ingen frihet förs jag faktiskt fick hjälp ifrån socialen och det skedde när jag var 24 år.
Sedan kom stunden som man i princip väntat på. Handla möbler till min lägenhet.
Vissa saker kommer låta fånigt om inte allting gör det, men jag kan inte rå för vad jag känner.
Tillsammans vandrande jag där tillsammans med en personal. Plötsligt ville hon bestämma vad jag skulle ha, till och med vad för typ av säng och sängvägg var tydligen ''viktigt'' att ha. Jag hade lista vad jag ville ha för någonting. Många saker fick jag sedan åka tillbaks för att t.ex lämna sängväggen. Även fick jag handla självmant både mobb och dammsugare.
Jag tyckte inte om arrogansen jag plötsligt blev bemöt av personalen som följde med. Jag vart så ledsen. Och vid sådana där situationer kan jag bli tillbakadragen.
Nu har jag bott ensam i min lägenhet och känner att det där med att inhandla mina egna möbler vart mer eller mindre förstörd. Jag såg det som en viktig grej att handla saker som jag ville. Inte genom kontroll och arrogans.
Min idé är att boka en fikastund med en personal jag alltid känt mig trygg med och snacka med henne vad jag känner. Men samtidigt tänker jag att jag inte vill lägga henne i någon jobbig stund. Men jag kan bara inte rå för vad jag känner.
Jag vet att det låter löjligt det är med att handla möbler. Men själva beteendet som skedde runt omkring mår jag så dåligt över att det går till känslor av besvikelse, främst sorg och ilska.
Jag är självfallet välkommen att fika med en f.d personal. Men skulle det inte vara jobbigt att lyssna?
Hur hade ni känt om ni var f.d personal med en klient som mår dåligt och kontaktar er och berättar vad denne råkat utför och känner efteråt.