• Pamma Fu

Öppna vårat förhållande

Okej, så ni saknar inget, säger du.

Jag skulle vilja säga att ni saknar lite drama.

Jag skulle säga att ni har lessnat, att ni har det väldigt tråkigt, troligen inget meningsfullt för er i övrigt. Det är främsta anledningen till att ni vill öppna upp.

Vi ses om 4-6 månader när ni har separerat.

• Pamma Fu

För övrigt- om sexet inte funkar i en relation, ha tillräckligt med ryggrad för att ta itu med problemet eller sök er vidare. Det är egentligen inte svårare än så.

Allt annat är självbedrägeri från uttråkade vuxna som använder varandra som snuttefilt.

• Pamma Fu
    Kråkungen skrev 2020-03-15 13:31:58 följande:

.Och detta baserar du på... vad?

EMPIRI!!!

Och beprövad erfarenhet.

Fallgropar att tänka på? - könssjukdomar är ju en sådan klassisk fallgrop.
  • Pamma Fu
    Anonym (Frun) skrev 2020-03-10 09:41:58 följande:

Snarare tvärt om, att öppna förhållandet skulle kunna göra vårat förhållande ännu bättre.

(...) . Jag va inte emot det och jag kan se mig ha ett öppet förhållande. Sedan dess har vi inte pratat om det för vi har haft det så bra tillsammans.

(...). Har en liten oroande tanke att han inte vågat ta upp det här igen och känner sig hindrad. Vilket jag inte vill att han känner,

?

1) hur vet du att ett öppet förhållande skulle göra ett förhållande bättre

2) ni har inte pratat om det FÖR ATT ni har det så bra tillsammans?- motsatsvis, skulle ni ha pratat om det om ni hade haft det sämre tillsammans?

3) här verkar det vara som att du inte Riktigt tycker att du räcker till, och inte vill hindra honom från sexuella

Äventyr med andra.

En klassisk fallgrop om föreslår det är att han också börjat tycka att du inte räcker till - och tappat respekten och intresset för dig.
Svar på tråden Öppna vårat förhållande