Finns det fortfarande män som tycker om traditionella roller i ett förhållande?
Jag och min man är traditionella på vissa sätt och helt tvärtom på andra. Jag är den som har koll på allt i hemmet, har mest ansvar för barnet, städar mest, sköter min, sonens och gemensamma tvätten. Det beror väl till stor del på att jag är hemmafru just nu medan maken jobbar heltid. Han är den som gör 90 % av all mat (jag tycker inte om att laga mat, helst). Jag är däremot den som kan mest om bilar och har mer koll på den än honom. Även om jag inte riktigt kan laga/fixa allt på vår moderna bil (jag är mer för äldre bilar som man kan meka med själv!) så är det jag som numera ser till att få in den på verkstaden, men det beror väl på att jag är den som nyttjar bilen mest, till att skjutsa make till jobb och son till fsk. Jag är också den som bygger ihop våra Ikea-möbler eller hänger upp tavlor osv, har mer koll på hur ritningar funkar och annat liknande praktiskt. Jag är också den som har bäst koll på kartor och lokalsinne, oavsett om det är då i en stad eller om vi ska köra många mil. Maken är den som ordnar mest i trädgården, men det är jag som har kollen på vad som behöver göras så det är väl mer att han står för muskelstyrkan och jag för hjärnkraften.
Undrar du nåt ts så fråga på!