Finns det fortfarande män som tycker om traditionella roller i ett förhållande?
Som rubriken lyder, finns ni män som som tycker om traditionella roller i ett förhållande/äktenskap eller bitar av det traditionella, alltså att ni tror på jämställdhet mellan könen men ni tycker mer om att det är lite traditionellt fördelat i hemmet. T.ex kvinnan tar hand om barnen och du mannen jobbar och betalar fler räkningar men inte alla. Kvinnan betalar mat och lagar den, ni hjälps åt med städningen men kvinnan städar ändå lite mer än dig? Kvinnan ordnar allt det praktiska kring barnen, t.ex ordnar med kostymer inför Halloween, teater i skolan, bakar med mer? Undrar bara om ni män finns kvar där ute?
Vidare hur bekväma känner ni män er med att jag som kvinna tänker att män ska vara starka och beskyddande? Alltså skydda sin kvinna och familj. Att mannen bör kunna fixa och laga saker som gått sönder? Tror givetvis att kvinnor kan. Jag kan mkt och är stark både fysiskt och mentalt. Men jag kan inte rå för att attraheras av män som har de kvalitéer som jag nyss nämnt. Jag tycker att män som är rädda inför att skydda sin kvinna och barn är oattraktiva. Tycker även att män som inte kan fixa ngt trasigt som en läckande kran eller som inte kan nåt om bilar eller andra fordon utan förlitar sig på andra byta vinterdäck också är oattraktiva.