Styvmamma-upproret
Ja, ska man spekulera så tror jag att exet kände sig ganska okej med att mannen träffat en ny, ända tills jag blev gravid och hon inte längre skulle vara den enda han hade barn med, samarbetade om ett barn med... jag tror att det kan ha satt henne ur spel. Men sen kan jag också tro att ett ex kan vara rädd att deras barn ska känna sig utanför, att han ska bilda en ny familj där de inte får samma plats som de haft tidigare. Vilket ju också på sätt och vis är sant, de kommer inte att ha samma plats som tidigare, med all rätt kan de inte få samma plats som tidigare. Och eftersom hon bara ser sina egna barn, till skillnad från du som ser både hans barn och ditt barn, så tycker hon nog hemskt synd om sina barn. Hur ditt barn påverkas av att deras barn ska spendera all sin tid hos er, det ser hon ju inte.
Men det här är bara spekulationer. Det hade varit intressant om nån ville kliva fram och berätta hur de tänkte när de övertalade sin exman att ta deras barn ännu lite mer när hans nya kvinna fick sitt första barn ihop med honom.
Så kan det gå! Oavsett vad så handlade allt om en enda tönt som inte kunde vara schysst nog att hålla ihop alla parter och det var han.