Inlägg från: Anonym (Inga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inga)

Styvmamma-upproret

Och där kom biomammorna igen :)

• Anonym (Inga)
    LukeStairwalker skrev 2020-03-19 12:37:33 följande:
    Nja det var ett svar Ess men jag tröttnade halvvägs eftersom det känns oviktigt.
    Det verkar som om du bara hänger i tråden för att få din egen verklighet bekräftad. Att du släppte din stora kärlek av en anledning. Här diskuterar vi i detalj olika aspekter av styvfamiljslivet och många styvmammor som har fått gemensamma barn är lyckliga i sina relationer. Det verkar svårt för dig att acceptera, och jag undrar varför.
  • Anonym (Inga)
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-19 12:31:10 följande:
    Eller så är livet inte svart eller vitt. Det är ju snarare konstigt att man ska lämna innan man har försökt allt. Vad jag förstod går de i parterapi.
    Ja precis, det verkar svårt att förstå att livet inte är svart eller vitt. Är det så svårt att förstå att jag och min man blev otroligt kära för flera år sedan och hade flera underbara år före vi fick barn? Att vi sedan fick barn och har haft några kämpiga år i styvfamilj? Att vi nu går i parterapi och försöker reparera? Att jag är väldigt kär i min man och därför försöker förlåta? Att jag har startat den här tråden just för att kunna bearbeta mina erfarenheter med andra och komma vidare? Bland annat. 
  • Anonym (Inga)

Det är väldigt intressant att diskutera att man upplever att styvbarnen curlas och förfördelas på olika sätt, men att pappan ändå står närmre de små, gemensamma barnen. Varför agerar han på ett så flat och ansträngt sätt mot sina äldsta? Som en generad avlägsen släkting nästan. 

• Anonym (Inga)
    Anonym (Vilken dålig pappa!) skrev 2020-03-19 13:33:06 följande:

Självklart inte. Poängen är att ni aldrig upplevt hur en välfungerande familj med barn fungerar. Redan från början har det funnit konflikter, bråk, illojalitet ( eller som i ts fall skrik, depression och utmattning osv) Detta gör att ni efterhand acceptera mer och mer. Det är så en normalisering fungerar. För 10-15 år sedan trodde ts säkert aldrig att hon skulle låta sitt framtida barn bli behandlat så här av sin pappa. Men nu sitter hon ändå här. Hon normaliserar och ser därför inte vad hennes barn utsätts för.

Eh, jo det har vi. Du börjar mer och mer låta som en bitter biomamma.
  • Anonym (Inga)
    smulpaj01 skrev 2020-03-19 14:42:59 följande:

Är det veckorna då bonusarna är där som du tycker fungerar? För din sambo håller sig ju hemifrån de veckor det bara är ni 3. Han verkar måttligt intresserad av er gemensamma.

Nämen hej smulpaj :)
  • Anonym (Inga)
    Tappadstekspade skrev 2020-03-19 14:53:37 följande:

Givetvis är hon det. Finns ingen annan anledning att hålla till i denna tråd och vara spydig och vilja få styvmammor att må dåligt än just att hon är en bitter, dumpad och frustrerad morsa till skilsmässobarn.

Ja visst är det övertydligt? Stackars dessa biomammor alltså. Men det är lugnt, jag ler mest åt dessa inlägg. Jag tycker att det bitvis är en superintressant diskussion, och alla får vara med (så länge man håller sig till reglerna i Ts).
  • Anonym (Inga)
    Anonym (V) skrev 2020-03-19 15:08:56 följande:

Det är iallafall fint att se att du brinner för nåt annat ämne än ditt utseende.

Haha!
  • Anonym (Inga)

Över 900 svar, helt otroligt kära styvmammor och andra. Detta är styvmamma-upproret och nu kör vi hundra till :)

• Anonym (Inga)
    Anonym (Vilken dålig pappa!) skrev 2020-03-19 15:48:23 följande:

Ni ska vara glada över alla bioföräldrar och kärnfamiljer som håller hus i tråden :) Vi har inte bara fått er att plötsligt tycka att era familjer är lyckliga, få era män att gå från att behandla era barn som skit till att ha dom som favvisar, vi har också lyckats bota/omvandla 1 års förlossningsdepression till 1 månads babyblues. Yey! Nu har ni ju inget att upprora kring längre. Ett litet tack hade suttit fint .

Ja, tack flr att du är med och bidrar med duna erfarenheter i tråden! Det livar upp.
Svar på tråden Styvmamma-upproret