Anonym (Sean) skrev 2020-03-16 09:00:11 följande:
Nix, jag skulle heller inte orka med Ingas mans beteende. Det är därför jag hela tiden säger att pappan har ansvar för ALLA sina barn.
Förstår att det sticker dig i ögonen att vi finns som får livet att funka, men det kan finnas ljus i slutet av offerkoftan även för dig.
Vet du vad? Det finns en till som har fått livet att fungera. Vet du vem det är? Ess! Men till skillnad från dig hade hon mer att kämpa med. Ett ex som ville styra och ställa, mikrodetaljerat, hur maken skulle ta hand om deras "små" barn. För till skillnad mot dig handlade det inte om sexåringar utan om tonåringar. Kanske därför hon låter så krass.
Ni är några stycken som gärna vill ta åt er äran för att ni har fått era bonusliv att fungera men ni glömmer att ge några andra äran av det, nämligen exen som inte bråkar med er, och styvbarnen som beter sig schysst mot er. Ni har inte lika mycket att kämpa med.
Jag förringar inte det du säger med att pappan har ansvar för alla sina barn men det blir lite tröttsamt när ni mal på om er egen förträfflighet och mal på om hur bittra vi andra är. Ni har helt enkelt inte haft lika mycket att kämpa med.
"
Den hyllas som hjälte som såg till att umgänget slutade så snabbt som möjligt och som dessutom har en partner som kan instämma i att hans barn är otrevliga typer (självklart formade av hans ex -kvinnan bakom allt djävligt)"
Jag såg att du fortfarande påstår att Ess makes umgänge med barnen upphörde pga Ess. Det verkar som att det är just Ess som sticker i ögonen på dig, ändå är hon den som har lyckats helt enligt din egen devis. Hon har hållit pappan ansvarig och hon har stått på sig och sett till att pappan tar ansvar för alla sina barn.